تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامشیر خبر داد:
برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در رامشیر
فرماندار رامشیر از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در روز هفتم مهرماه جاری با حضور مداحان، مبلغان دینی، خادمین امام حسین(ع) و مسئولان هیئت های مذهبی در شهرستان خبر داد
فرماندار رامشیر از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در روز هفتم مهرماه جاری با حضور مداحان، مبلغان دینی، خادمین امام حسین(ع) و مسئولان هیئت های مذهبی در شهرستان خبر داد.

سعید فیوضی ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه موکب عزاداری امام حسین(ع) رامشیر در ایام محرم و اربعین در مرز شلمچه برپا خواهد شد، خواستار مشارکت خیرین و همچنین هماهنگی و همکاری کلیه ادارات شهرستان با ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامشیر در برپایی موکب در شلمچه جهت پذیرایی هر چه بهتر از عزاداران حسینی شد.

وی در ادامه، از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این همایش با حضور مداحان، مبلغان دینی، خادمین امام حسین(ع) و مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان در روز چهارشنبه هفتم مهرماه جاری و به منظور برنامه‌ریزی جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) در سالن مراسم های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر برگزار خواهد شد.

چاره اندیشی برای معضل طلاق

رئیس دادگستری شهرستان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر تشکیل ستاد نظارت بر مراسم های عزاداری و برنامه های فرهنگی شهرستان در ایام محرم، خواستار برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان دینی شهرستان شد.

عبدالله فرخی در ادامه، مطالبی را در خصوص مشکلات فرهنگی شهرستان بیان کرد و گفت: طلاق در شهرستان رامشیر با وجود اینکه بافت عشایری دارد متاسفانه به شدت در حال افزایش است و این امر نیازمند توجه بیشتری دارد.

وی در پایان، تقید به مسائل دینی و مذهبی را مهم ترین عامل بازدارنده از طلاق عنوان کرد و بر ارائه راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از این معضل اجتماعی تاکید کرد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین معرف امام جمعه رامشیر نیز در ادامه، هدف از برگزاری جلسه را برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر برنامه های فرهنگی شهرستان در ماههای محرم و صفر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت امر به‌ معروف و نهی از منکر است، بر ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی در برنامه های شهرستان تاکید کرد و آن را محوری‌ترین اصل در برگزاری مراسم های عزاداری محرم دانست.

در ادامه، سایر اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان، بر ساماندهی هیئت های مذهبی توسط مراجع مربوطه و نظارت اداره بهداشت و درمان شهرستان بر توزیع نذورات در ایستگاههای صلواتی و همچنین مشارکت همگانی در برپایی موکب شهرستان در مرز شلمچه تاکید شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار