تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
51 هزار خانوار خوزستانی در سرشماری 95 ثبت‌نام کرده‌اند
از سوم مهر تا روز ظهر دوشنبه51 هزار و 61 خانوار در سرشماری نفوس و مسکن خوزستان به روش اینترنتی ثبت نام کردند که به نسبت کشوری وضعیت خوبی نداریم
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری خوزستان گفت: از سوم مهر تا روز ظهر دوشنبه51 هزار و 61 خانوار در سرشماری نفوس و مسکن خوزستان به روش اینترنتی ثبت نام کردند که به نسبت کشوری وضعیت خوبی نداریم.

داوود آقایی روز دوشنبه اظهار کرد: میزان مشارکت همه استان های کشور نزدیک به چهار درصد است و فعلا بوشهر و سمنان 10 درصد مشارکت داشته اند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که مردم ثبت نام شان را به روزهای آخر ثبت نام موکول کرده اند اما همه تلاش ما این است تا این اتفاق نیفتد چرا که ترافیک روی سایت ایجاد می شود.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری خوزستان اظهار کرد: جز همان روز نخست آغاز ثبت نام اینترنتی که مرکز آمار ناچار به انتقال دیتا سرور روی سایت وزرات ارتباطات و فناوری شد تاکنون مشکلی برای ثبت نام اینترنتی وجود نداشته است.

وی بیان کرد: هر کسی می تواند حتی با تلفن همراه هوشمند خود وارد سایت www.sarshomari95.ir شود و به سوالات پاسخ دهد؛ سوالات نیز بسیار ساده طراحی شده و در نهایت کامل کردن آن یک ربع تا 20 دقیقه طول می کشد.

آقایی با بیان اینکه انتظار سطح مشارکت بالاتری از مردم برای ثبت نام اینترنتی وجود دارد توضیح داد: اطلاع رسانی و تبلیغات از طریق رسانه ها انجام شده و علاوه بر این آیتم های تشویقی مد نظر قرار گرفته تا مردم در این سرشماری مشارکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین با مدیر اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نشستی برگزار شد که بنا شد از طریق مدیران مدارس اطلاع رسانی شود و مدیر هر مدرسه اگر بتواند از دانش آموزان کد آماری سرپرست خانوار را دریافت، و آن را در اختیار ستاد قرار دهد به ازای هر تعداد کد، از منابع نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اعتباراتی مشخص شده که برای آن مدرسه اختصاص داده می شود.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری خوزستان گفت: امیدوایم در روزهای آینده با توجه به اینکه حدود یک میلیون نفر جمعیت دانش آموزی داریم بالغ بر 500 هزار خانوار به آمار اضافه شود.

وی گفت: بالاترین آمار ثبت نام به تفکیک شهرستان ها مربوط به اهواز است البته نسبت به کل مشارکتی که اتفاق افتاده 37.5 درصد است و پس از آن دزفول و ماهشهر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

آقایی گفت: لالی، اندیکا، کارون، گتوند، رامشیر، هویزه، حمیدیه، هندیجان، باوی، هفتکل، آغاجاری از وضعیت خوبی در مشارکت برخوردار نیستند و کمترین مشارکت را داشته اند.

وی تاکید کرد: به تجربه سرشماری های مختلفی که حضور داشته ام به نظرم این سرشماری یکی از بی نظیرترین سرشماری هایی است که از نظر تبلیغات انجام می شود چراکه فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و آیات عظام به همراه فرمان رییس جمهور را داشتیم و حتی از دور افتاده ترین روستا در اندیکا سرشماری اینترنتی انجام شده است.

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از 3 مهر تا 24 مهر 1395 و سرشماری حضوری (مراجعه درب منازل) از 25 مهر تا 25 آبان 1395 در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار