تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان:
موزه مردم‌شناسی هندیجان تاسیس می‌شود
فرماندار ‌بندر هندیجان با بیان اینکه موزه مردم‌شناسی هندیجان تاسیس می‌شود، گفت: فرهنگستان هندیجان با فعالیت جوانان اهل علم و ادب راه‌اندازی شده است
فرماندار ‌بندر هندیجان با بیان اینکه موزه مردم‌شناسی هندیجان تاسیس می‌شود، گفت: فرهنگستان هندیجان با فعالیت جوانان اهل علم و ادب راه‌اندازی شده است.

سید مهران رفیعی اظهار داشت: فرهنگستان هندیجان یک سال است‌ راه‌اندازی شده و در زمینه‌های فرهنگ‌نامه و دانش‌نامه فعالیت می‌کند.

وی افزود: فرهنگ‌نامه شامل تمام اجزاء فرهنگی قدیم هندیجان است که می‌توان به دریانوردی، کشاورزی، آداب‌و رسوم، ورزش‌ها، قصه‌ها، ضرب‌المثل‌ها، ادبیات و تمام آنچه هویت تاریخی هندیجان را مشخص می‌کند را شامل شود.

فرماندار هندیجان بیان کرد: دانش‌نامه شامل آنچه پیرامون علوم جدید و تلاش‌های فکری جوانان اهل علم هندیجان وجود دارد در زمینهٔ، اقتصاد، بازرگانی، کشاورزی، دریایی، قریحه و ذوق، نوجوانان و جوانان، هنر، ورزش، نمایشنامه و تئاتر است بررسی و مکتوب می‌شود.

وی گفت: برای این موضوع مهم ما طبقه اول فرهنگسرای فارابی واقع در هندیجان جنوبی را به فرهنگستان هندیجان اختصاص داده‌ایم. در این مورد گروه‌های مختلفی از قبل فعالیت خود را آغاز کرده بودند ما هم با شناسایی افراد اهل علم همانند دانشجویان و اساتید، معلمان و کسانی که ناشناخته بودند همه را وارد این عرصه کردیم.

رفیعی عنوان کرد: ما افرادی را از خارج هندیجان برای این موضوع دعوت کردیم تا به ما کمک کنند و وزنه سنگینی برای جمع‌آوری آثار قدیمی هندیجان باشند. مجموعه فرهنگستان از همه مردم درخواست دارد برای رونق بیشتر این مجموعه هر اثر و مطالب قدیمی که نزد آن‌ها است به فرهنگستان شهرستان ارائه کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود با شناسایی تمام اجزاء فرهنگی شهرستان بندر هندیجان ضبط و ثبت آن‌ها خدمتی به ماندگاری و شناسایی هندیجان به جامعه ایرانی کرده باشیم.

فرماندار بندرهندیجان بیان کرد: فرهنگستان دو فعالیت دیگری ازجمله تشکیل موزه مردم‌شناسی و موزه باستان‌شناسی دارد که اگر موردحمایت قرار گیرد در جذب توریسم و گردشگران مؤثر است و آینده خوب و روشنی برای هندیجان رقم خواهد زد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار