تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر برزگر:
غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در کارخانجات آرد خوزستان 100درصد انجام می شود
خوزنیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پنجمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان به معرفی شعار روز جهانی غذا "آب و هوا در حال تغییر است کشاورزی و غذا نیز بایستی تغییر کند" اشاره و سیاست های معاونت غذا و دارو برای دستیابی به امنیت غذایی را تبیین کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر حسین برزگر بر اهمیت ممانعت از هدر رفت منابع کشاورزی، غذایی و لزوم کارایی و پویایی سیستم های غذایی تاکید کرد و با اشاره به جایگاه ویژه استان خوزستان به لحاظ کشت گندم،  گفت: ارزش این محصول به عنوان قوت غالب مردم کشور بسیار بالا است.

برزگر در خصوص چالش ها و مشکلات موجود در زمینه انبارش، نگهداری محصول استراتژیک گندم و راهکارهای مورد نظر برای ارتقاء سلامت آن  از جمله لزوم افزایش زیر ساخت های مورد نیاز انبارش بهداشتی و کارآمد گندم به منظور دسترسی آحاد جامعه به غذای سلامت و ایمنی پرداخت.

وی همچنین گزارش جامعی در خصوص اصول غنی سازی، پیشینه غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در کشور و استان خوزستان بیان کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه در پایان، روند فعلی و کفایت غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در کارخانجات آرد استان و سطح عرضه را ارائه کرد و گفت: با توجه به آمار، غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در کارخانجات آرد استان به صورت 100 درصد انجام می شود.
:
:
:
آخرین اخبار