تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:
خوزستان استانی حیاتی در بحث پدافندغیر عامل است
خوزستان یک استان حیاتی در بحث پدافند غیر عامل و حفظ امنیت است
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: خوزستان یک استان حیاتی در بحث پدافند غیر عامل و حفظ امنیت است.

سردار غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست تخصصی رابطان پدافند غیر عامل در هتل بوستان مجتمع گیت بوستان اهواز بیان کرد: خوزستان به دلیل داشتن انرژی، مرزی بودن و به عنوان یک قطب کشاورزی کشور، در سطح بندی انجام شده، از استان هایی است که در بحث پدافند غیر عامل در اولویت است.

وی گفت: یکی از جنبه های فعالیت پدافند غیر عامل مقابله با تحریم است که برای مقابله با تحریم باید از اقتصاد مقاومتی حمایت کرد. با فناوری می توان استقلال کشور را حفظ کرد.

سردار حیدری عنوان کرد: با کوچک سازی شبکه های اصلی و راهبردی نیز می توان پدافند غیر عامل را در جامعه اجرا کرد به عنوان مثال با افزایش سیلوهای ذخیره گندم می توان میزان پوشش جمعیت را با یک سیلو کاهش داد و در صورت از بین رفتن یک سیلو تعداد کمتری در خطر هستند.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه افزود: اهداف پدافند غیرعامل حمایت از سرمایه های انسانی، زیر ساخت و حفاظت از سرمایه های سایبری است.

وی با بیان اینکه شناسایی تهدیدها از شاخص های پدافند غیر عامل است گفت: با پیش بینی تهدیدات می توان مکان های مختلف و مردم را از خطرات احتمالی مصون کرد.

وی افزود: با پیشرفت علم تهدیدات پیچیده شده است؛ نخستین تهدیدی که مورد توجه است تهدیدات سایبری است.

سردار حیدری گفت: انواع پدافند غیر عامل شامل پدافند سایبری، پدافند پرتویی، پدافند زیستی ، پدافند شیمیایی، پدافند اقتصادی و پدافند مردم محور است.

وی افزود: در بحث پدافند شیمیایی تجهیزات خطرناک نباید در سطح شهر باشند از جمله جایگاه های سی ان جی و کارخانه های کلر طبق شاخص های پدافند نباید در سطح شهر باشند.

معاون سازمان پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: سناریوی دشمن ناامن سازی ایران در حوزه های مختلف است.

سردار حیدری با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک مفهوم یک پارچه به معنی دفاع عامل و غیر عامل است گفت: در پدافند غیر عامل با انجام یکسری تمهیدات از بروز خطر و تهدید جلوگیری کرد.

دوم تا هشتم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

عمر کاری سازمان پدافند غیر عامل 10 سال است که با دستور رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار