تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۵۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان خبر داد:
آمار جامعه نخبه خوزستان به 600 نفر رسید
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان با بیان اینکه جامعه نخبگانی تحت پوشش بنیاد به 600 نفر رسیده است تاکید کرد: این آمار نسبت به سایر استان‌ها آمار قابل قبولی است و در راستای شناسایی جامعه نخبه استان انجام شد
رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان از کسب 50 جایزه تحصیلی در استان خوزستان گفت: این استان پس از استان تهران بیشترین سهمیه را در بخش دریافت جوایز تحصیلی به خود اختصاص داده است.

علیرضا زراسوندی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان خوزستان که در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد با بیان اینکه جلسه امروز متفاوت از جلسه‌های قبلی بنیاد نخبگان است اظهار کرد: در این جلسه علاوه بر اعضای این شورا نخبگان تحت پوشش بنیاد را نیز دعوت کردیم.

وی با اشاره به وجود سه کارگروه صنعت، آب و برق، علوم در شورای نخبگان استان گفت: بحث توسعه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی را نیز به این شورا اضافه کردیم.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با ابراز تاسف از اینکه بنیاد نخبگان استان ساختمانی در خود نام خود ندارد از استاندار در خواست کرد: یکی از ساختمان‌هایی آموزش و پرورش و یا سازمان همیاری‌ها را به عنوان ساختمان بنیاد تعیین کنند.

زراسوندی با اشاره به پیگیری برنامه‌های جدی در بنیاد ملی نخبگان توضیح داد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های تصویب شده بنیاد ملی در قالب شناسایی، پایش و توانمندسازی است که نخبگان در 12 جامعه آماری آنها را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نخبگانی تحت پوشش بنیاد به 600 نفر رسیده است تاکید کرد: این آمار نسبت به سایر استان‌ها آمار قابل قبولی است و در راستای شناسایی جامعه نخبه استان انجام شد.

زراسوندی اجرای طرح شهاب را از مهم‌ترین طرح‌های بنیاد نخبگان عنوان کرد و اظهار کرد: در سال گذشته این زمینه 19 هزار و 236 نفر در پایه چهارم رصد شدند.

وی با ابراز نگرانی در مورد ذخیره‌های علمی کشور عنوان کرد: در راستای اجرای طرح شهاب مربیان، معلمان و تمامی دانشجویان، معلمان، دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در این زمینه 100 درصد پیشرفت داشتیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بورس‌ها و جوایز تحصیلی نخبگان تاکید کرد: این جوایز به ماندگاری جامعه نخبه در کشور و استان کمک می‌کنند.

زراسوندی با ابراز تاسف از اینکه برنامه جایزه تحصیلی دیر در استان خوزستان اجرایی شد و در سال 94 حدود 700 متقاضی ثبت نام کردند تشریح کرد: در سال گذشته 50 جایزه تحصیلی در مقاطع کار‌شناسی، ارشد و دکتری هدیه شد.

وی تصریح کرد: استان خوزستان پس از استان تهران بیشترین سهمیه را در بخش دریافت جوایز تحصیلی به خود اختصاص داده است.

این مسؤول با بیان اینکه استان خوزستان در بحث شناسایی سرآمدان پیشرفت چندانی نداشت گفت: در سال جاری با ابتکاری که به استان پیشنهاد شد تمام فرمانداران و نمایندگان آنها به منظور پیگیری و شناسایی سرآمدان همکاری می‌کنند.

زراسوندی عنوان کرد: در سال گذشته 150 نفر و در سال جاری 250 نفر سهمیه استان در بخش سرآمدان استانی به بانک اطلاعاتی سرآمدان ملی معرفی شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان در پایان با درخواست از مسؤولان استانی مبنی بر داشتن اتاق فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان یادآور شد شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله کارگروه‌هایی هستند که علاقه مند به شناسایی نخبگان حوزه خود هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار