تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزادی ۴۵۰ زندانی غیرعمد خوزستان در نیمه اول امسال
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان از آزادی ۴۵۴ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های خوزستان با تلاش و پیگیری‌های مددکاری و امور ستاد دیه استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد
خوزنیوز: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان از آزادی ۴۵۴ زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های خوزستان با تلاش و پیگیری‌های مددکاری و امور ستاد دیه استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ رضا پوستچی اظهار کرد: در راستای اجرای عدالت کیفری و پیگیری سیاست‌های نظام قضایی در عرصه کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان با تلاش مددکاران زندان‌ها و همچنین فعالیت حوزه ستاد دیه خوزستان، ۴۵۴ زندانی جرایم غیرعمد در شش ماهه نخست سال جاری از زندان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد زندانی ۱۵۱ نفر توسط مددکاران، ۹۱ نفر توسط ستاد دیه خوزستان و ۲۱۲ نفر نیز از طریق سایر اقدامات مانند ارایه اعسار، پیگیری وکلا، خانواده و … شرایط آزادی‌شان فراهم آمده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خوزستان ادامه داد: اعتقاد بر این است که جای زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها نیست، جرایم غیرعمد شامل آن دسته از جرمهایی است که در ارتکاب آن قصد عمد و نیت مجرمانه  وجود نداشته و از جمله این موارد می‌توان به جرایم مالی غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات و مهریه اشاره کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۳۰۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان تحمل حبس می‌کنند، گفت:  از این تعداد ۱۹۴ نفر بدهی مالی، ۵۸ نفر تصادف، ۴۹ نفر مهریه و نفقه و یک نفر مشکل بیمه‌ای دارد که پرونده‌های آنان جهت استفاده از تسهیلات و معاضدت‌های حمایتی و قضایی به نهادهای ذی‌ربط ارجاع شده و در دست پیگیری است.

رییس هیات مدیره ستاد دیه خوزستان با دعوت از خیرین و نیکوکاران جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند اظهار کرد: کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد، مشمول مجرمین عمدی و کسانی که با ارتکاب جرایم خاص و خشن به زندان معرفی شده‌اند، نمی‌شود.

وی فزود: شماره حساب سیبا ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی مرکزی اهواز آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست خوزستان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.
:
:
:
آخرین اخبار