تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۴۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر درستان:
نتایج اقدامات خیرین سلامت استان در آینده نمایان می گردد
شخص خیر، انبوه ساز نیست و نباید به چشم یک انبوه ساز به آن نگاه کرد؛ شورای شهر استان باید مصوبه ای را در این خصوص تدوین کند که هیچ یک از خیرین به عنوان انبوه ساز به حساب نیایند
خوزنیوز: مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت در جلسه ی بانوان خیر سلامت استان خوزستان بیان داشت: مراکز دیالیز، سوختگی، ام اس مراکز درمانی شهر اهواز به ویژه بیمارستان گلستان و شفا نیازمند سالن انتظار و همراه سرا هستند که با رایزنی های انجام شده با یک شرکت خصوصی مقرر شد این سالن ها در بیمارستان گلستان و شفاء احداث گردند.

به گزارش خوزنیوز؛  دکتر نوذر درستان گفت: همچنین احداث بیمارستان سرطان با حمایت ستاد فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت و شهرک سلامت در کیانشهر، از جمله اقدامات پیش رو حوزه ی خیرین سلامت است که در این خصوص شهرداری، با واگذاری زمین و 400 میلیارد تومان شخص خیر و صدور مجوزهای لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور این مهم را به زودی محقق خواهد کرد.

مشاور دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان مردم نهاد و خیریه های سلامت تصریح کرد: شخص خیر، انبوه ساز نیست و نباید به چشم یک انبوه ساز به آن نگاه کرد؛ شورای شهر استان باید مصوبه ای را در این خصوص تدوین کند که هیچ یک از خیرین به عنوان انبوه ساز به حساب نیایند.

درستان در خصوص نحوه واریز وجه توسط خیرین داخل و خارج کشور برای امور خیریه مربوط به حوزه سلامت اظهار داشت: خیرین عزیز می توانند با شماره گیری 190 در داخل کشور و سامانه "یاس، یاران سلامت" که در بانک مرکزی تاسیس شده است، ارتباط برقرار کرده و کمک های خود را ارسال نمایند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: در این سایت کلیه ی نیازهای هر منطقه به تفصیل اعلام شده و با شماره حسابی که در نظر گرفته شده است، می توانند کمک های خود را ارسال کنند.

وی در خصوص نشست با مهندس هاشمی مدیر کل مالیاتی استان خوزستان ابراز داشت: مقرر شده دریافت مالیات از خیرین حوزه ی سلامت به عدد صفر برسد و کلیه ی خیرین از پرداخت مالیات معاف شوند.

مشاور رئیس دانشگاه در امور مشارکت های اجتماعی گفت: خوشبختانه مشکل دستگاه دیالیز در برخی از شهرستان ها از جمله هندیجان مرتفع شده که با توجه به متخصصین داخلی که در اختیار دارند، میتوان خدمات خوبی به بیماران دیالیزی داد. در حوزه ی بیمارستانی و در خصوص بیماران خاص هم هیچ مشکلی وجود ندارد؛ دو آزمایشگاه نرگس و نور متعهد شده اند زنانی را که مشکل نازایی و مالی دارند، به صورت رایگان پذیرش کنند.

درستان در پایان در خصوص اطلاع رسانی در حوزه خیرین سلامت بیان کرد:  حدود 8 ماه است که به طور مستمر با رسانه ها در ارتباط هستیم و این کار را وظیفه خود می دانیم ونتایج اقداماتی که اکنون در حوزه خیرین سلامت استان انجام می شود، در آینده نمایان می گردد.
:
:
:
آخرین اخبار