تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد نماینده خرمشهر از نبود نگاه ملی به مرز شلمچه
زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به زائران اربعین در شلمچه با اعتبارات شهرستان خرمشهر آماده شده است
نماینده مردم خرمشهر در مجلس با تأکید بر اینکه باید نگاه ملی به حوزه خدمات‌رسانی برای زائران اربعین حسینی وجود داشته باشد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای این کار با اعتبارات شهرستان خرمشهر آماده شده است.

عبدالله سامری با اشاره به اهمیت فراهم کردن شرایط میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، گفت: در سال جاری زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین فقط امکان تردد از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه دارند که در این میان مرز شلمچه از جایگاه خاصی برخوردار است.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به حوزه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در خرمشهر و مرز شلمچه نگاه ملی داشت ولی متاسفانه امکانات و تجهیزات فراهم شده در مرز شلمچه از اعتبارات ارگان‌های مختلف در شهرستان تامین شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال پارکینگ 50 هکتاری در نظر گرفته شده برای زائران در مرز شلمچه از اعتبارات شهرستان خرمشهر تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان خوزستان در اقدامی کاملا جهادی، از ابتدای شهرستان خرمشهر تا مرز شلمچه موکب‌های مختلفی را برپا کرده اند تا زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین در رفاه باشند، ادامه داد: خوشبختانه بزرگترین پایانه مرزی به نام عتبات عالیات در مرز شلمچه برای تردد مسافران به بهره برداری رسیده است و در هر یک روز کاری، چندین هزار نفر می‌توانند بدون معطلی و به راحتی از مرز عبور کنند.

این نماینده مجلس ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های فراهم شده در مرز شلمچه دارای نقاط ضعف و قوت است، تصریح کرد: خوشبختانه اتوبوس‌های دورن و برون شهری متعددی برای جابجایی مسافران درنظر گرفته شده که از جمله اقدامات مثبت انجام شده است.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زائران بسیاری از سایر کشورها برای رسیدن به مراسم اربعین از مرزهای کشورمان تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم پیاده وری اربعین بازتاب جهانی دارد لذا باید با فراهم کردن امکانات به برگزاری مناسب این مراسم و بازتاب خوب آن کمک کرد.
:
:
:
آخرین اخبار