تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۵۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر:
ریل‌باس از ۱۵ آبان در مرز شلمچه مستقر می‌شود
امسال با تدابیر انجام شده از ۱۵ آبان ریل باس جمهوری اسلامی ایران در مرز شلمچه مستقر می‌شود و ۵ قطار نیز وظیفه انتقال زائران از عمق کشور تا مرز شلمچه و بلعکس را دارد
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امسال با تدابیر انجام شده از ۱۵ آبان ریل باس جمهوری اسلامی ایران در مرز شلمچه مستقر می‌شود و ۵ قطار نیز وظیفه انتقال زائران از عمق کشور تا مرز شلمچه و بلعکس را دارد.

ولی‌الله حیاتی در نشست خبری ستاد اربعین حسینی خوزستان اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای کنگره بزرگ اربعین در خوزستان بنا بر دستورات و پیگیری‌های معاونت امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان و همچنین دبیر ستاد اجرایی استان انجام شد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که تمهیدات ایجاد شده امسال نسبت به سال گذشته  به طور میانگین 40 تا 50 درصد پیشرفت داشته است.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه در سال گذشته 747 هزار و  435 نفر از مرز شلمچه خارج شدند، گفت: مرز شلمچه در میان مرزهای زمینی کشور امکان استفاده از خدمات ریلی، ناوگان حمل و نقل عمومی و حمل و نقل دریایی برای تردد زائران را دارد.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به دستورات و توصیه‌های اکید  معاون امنیتی و نظامی ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی را افزایش دادیم  و قابلیت جابه‌جایی 70 هزار نفر دارد.

حیاتی تصریح کرد: امسال با تدابیر انجام شده از 15 آبان ریل باس جمهوری اسلامی ایران در مرز شلمچه مستقر می‌شود و 5 قطار نیز وظیفه انتقال زائران از عمق کشور تا مرز شلمچه و بلعکس را دارد.

وی با اشاره به تعداد موکب‌های مستقر در مرز شلمچه گفت: در سال گذشته 125 موکب در مرز مستقر بود اما امسال به 250 موکب افزایش یافت که آمادگی اسکان 150 هزار نفر و توزیع 100 هزار پرس غذای گرم در مرز شلمچه ایران را دارد.

وی افزود: در مرز شلمچه عراق استان‌های آذربایجان غربی و  ارومیه مستقر شده اند و روزانه 60 هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع می‌کنند.

فرماندار خرمشهر گفت: تمامی زیرساخت‌های لازم اعم از سرویس بهداشتی تهیه شده که امسال 500 چشمه بهداشتی احداث شده است.

وی با بیان اینکه در خاک عراق نیز به کمک منطقه آزاد اروند در زمینه زیرساخت‌ها 25 گیت در عراق انجام شد، عنوان کرد:  امسال با ایجاد یک پارکینگ 50 هکتاری ظرفیت اسکان 40 هزار خودروی شخصی را تامین کردیم و 7 شهرستان به همراه شهرداری منطقه 6 معین این مرز هستند.

حیاتی تاکید کرد: مقرر شد روادید در مبدا صادر شود و تمامی زائران برای عبور از مرز حتما روادید مورد نیاز را همراه داشته باشند.

وی افتتاح پایانه مرزی 8 هزار و 500 متر مربع خرمشهر را یکی از اقدامات مناسب برای زائران عنوان کرد و گفت: در پایانه جدید مرز شلمچه 32 گیت برای خروج زائران ایجاد شده که ظرفیت نقل و انتقال 100 هزار نفر زائر را دارد.

فرماندار خرمشهر  افزود: برای برگشت زائران به خوزستان برنامه‌ریزی کردیم تا استان‌هایی که بیشترین زائر را دارند وسایل حمل و نقل خود را موقع بازگشت زائران در مرز مستقر شوند تا امر حمل و نقل زائران به راحتی انجام شود‌.

وی با بیان اینکه 4 خطه کردن جاده شلمچه از اقدامات جدید خرمشهر برای برنامه اربعین است، گفت: سال گذشته با همکاری سازمان منطقه ،زاد یک چشمه ایستگاه آب با اعتباری بالغ بر 7 و نیم میلیارد تومان برای مرز شلمچه ایجاد شد که  18 روستای خرمشهر نیز از آن می‌توانند استفاده کنند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
3
خرمشهر عزیز دینت را انجام بده بدون هیچ سهمی از عدالت ، بدون توجه به بیکاری جوانانت بدون توجه به بی خرمی شهرت ، خونین شدی جانم ، فقیر شدی شهرم ، سایه خاک بر سرت سایه تردید و خودکشی بر سر جوانانت ، سایه هزاران بغض بر گلو مانده ، پایتخت نشینان بی درد ، حقوق بگیاران میلیاردی ، دزدران بیت المال ، اینجا خونین شهر شد اینجا سیاه شهر شد
:
:
:
آخرین اخبار