تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۳۸۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کمیسیون انرژی مجلس خبرداد:
دستور جهانگیری برای خروج شرکت حفاری از لیست واگذاری به بخش خصوصی
در آخرین دستوری که معاون اول رئیس جمهور به وزرای نفت و اقتصاد اعلام کردند، قرار شد این مجموعه از لیست شرکت‌های واگذاری به بخش خصوصی خارج شود
دستور جهانگیری برای خروج شرکت حفاری از لیست واگذاری به بخش خصوصیرییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید سقف تولید را به حداکثر برسانیم و اینجا است که دکل‌های حفاری در کنار سایر کارشناسان و کارگران صنعت نفت می‌تواند توان ایجاد فرصت‌های شغلی و گشایش معیشتی و تحول در حوزه اقتصادی را ایجاد کنند.

فریدون حسنوند در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان روز چهارشنبه یکم دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در اصل 44، شرکت ملی حفاری جزو شرکت‌هایی بود که قرار بود به بخش خصوصی واگذار شود و سالیان سال این شرکت در ردیف شرکت‌های واگذاری اعلام می‌شد اما به واسطه یک فرصت جدید تحت عنوان الگوی قراردادهای نفتی، فکر کردیم مجموعه توانمند حفاری می‌تواند یکی از اضلاع مهم و موثر در موفقیت قراردادها باشد و اگر قرار باشد قدرت ایرانی در حوزه علم و فناوری به رخ دنیا کشیده شود، ماندن مجموعه حفاری با همان ساختار گذشته اما با تفکر و برنامه جدید می‌تواند امید را در دل پیشکسوتان و برای نسل آینده بارور کند.

وی افزود: به این دلیل نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون انرژی در کنار ارگان‌ها، مسئولان و سایر دلسوزان و تحت تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، دغدغه مجموعه حفاری را منتقل کرد و در آخرین دستوری که معاون اول رئیس جمهور به وزرای نفت و اقتصاد اعلام کردند، قرار شد این مجموعه از لیست شرکت‌های واگذاری به بخش خصوصی خارج شود.

حسنوند تصریح کرد: ما در کمیسیون انرژی بنایمان بر حمایت و نظارت است، یعنی در عین حال که کمیسیون انرژی یک حمایت جدی می‌کند اما حتماً نظارت جدی و مستمر نیز خواهد داشت.

وی عنوان کرد: باید به نسل جدید بیش از گذشته اعتماد کرد و باید عرصه را به جوانانی واگذار کنیم و پیشکسوتانی که در انقلاب اسلامی شرکت کردند و اکنون پیشکسوت هستند، باید پرچم توسعه را به نسل جوان واگذار کنند.

حسنوند اظهار کرد: امروز همه باید اصل 44 قانون اساسی را به رسمیت بشماریم اصلی که در دل قانون اساسی و مورد تأیید رهبر انقلاب است و این اصل بخش خصوصی را به عنوان یک عنصر در موفقیت اقتصادی کشور به رسمیت شناخته است. بخشی که با تفکر می‌تواند به جذب سرمایه و تکنولوژی بپردازد و شکوفاگر کشور باشد را باید حمایت کرد.

وی با بیان اینکه امروز قرادادهای جدید نفتی علی‌رغم فراز و نشیب‌ها یک فرصت تاریخی هستند، خاطرنشان کرد: امروز می‌بایست همانطور که فرزندان کشور در سپاه، موشک‌های دوربرد را در مقابله با موشک‌های دشمن با اقتدار علم کرده‌اند، دکل‌های حفاری ما نیز باید اقتدار نظام و توانمندی دانشمندان ما را به رخ دنیا بکشند.

حسنوند گفت: در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی بیشترین اهتمام در برنامه ششم به حوزه نفت و مجموعه انرژی شده است و اگر مقایسه‌ای بین پنچ برنامه گذشته و برنامه ششم انجام گیرد، خواهید دید که اهتمام مجلس شورای اسلامی به این حوزه که می‌تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی راه کمک باشد، چند برابر شده است.

وی بیان کرد: در بحث بخش خصوصی سعی شده به گونه‌ای نگاه شود تا قدرت رقابت آنها با بخش دولتی افزایش یابد. در برنامه ششم در بخش‌های مختلف انرژی سعی شده که توان فنی و اداره‌ای که در بخش دولتی نهفته است، به تدریج واگذار شود و دولت بخش حاکمیتی و سیاست‌گذاری را ادامه دهد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیوند دانشگاه و مجموعه کارشناسی نکته دیگری است که تأکید مقام معظم رهبری را نیز همیشه به دنبال داشته و در برنامه‌ریزی ششم هم به آن اشاره شده است.

حسنوند اظهار کرد: امروز تصمیماتی در اوپک گرفته شده و نظرات متفاوتی در رابطه با افزایش یا کاهش سهمیه‌ها است اما در کل، تصمیمات اوپک طی دو، سه ماه گذشته این فرصت را به شرکت ملی حفاری خواهد داد تا نفش کاری خود را پیش از گذشته ایفا کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار