تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت االله موسوی جزایری:
باید بتوانیم در همه امور و زمینه‌ها خودکفا باشیم
از مجموعه نمایندگان استان می‌خواهم که در راستای اقتصاد مقاومتی از مجموعه ملی حفاری حمایت کنند زیرا این مجموعه به جد به دنبال قطعه سازی و بومی سازی ساخت قطعات در داخل کشور و استان است و به نوعی ملی حفاری را می‌توان نماد اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی کرد
نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران گفت: از مجموعه نمایندگان استان می‌خواهم که در راستای اقتصاد مقاومتی از مجموعه ملی حفاری حمایت کنند زیرا این مجموعه به جد به دنبال قطعه سازی و بومی سازی ساخت قطعات در داخل کشور و استان است و به نوعی ملی حفاری را می‌توان نماد اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی کرد.

آیت‌الله سيد محمد علي موسوی ‌جزایری در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان که روز چهارشنبه یکم دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران علاوه بر آنکه یک مجموعه صنعتی تکنولوژیک است، یک ارگان انقلابی و نماد عزت و استقلال کشور است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب مجموعه شرکت‌هایی که در حوزه حفاری در کشور فعال بودند کار خود را تعطیل کردند و از ایران رفتند و تنها ایرانی‌هایی که در این شرکت‌ها کار می‌کردند، باقی ماندند که به دستور امام (ره) مجموعه ایرانی‌هایی که باقی مانده بودند، یک شرکت را به نام شرکت ملی حفاری تاسیس کردند.

موسوی‌ جزایری تصریح کرد: در آن دوره صاحبان سرمایه وجود نداشتند و نیروهای ایرانی باقی‌مانده در صنعت حفاری با توکل به خدا برای اجرای فرمان امام (ره) کمر همت بستند و بیش از آنکه بازوان خود را به کار گیرند، مغزهای خود را به کار گرفتند و توانستند مجموع ملی حفاری را تاسیس کنند.

وی اظهار کرد: اکنون مجموعه حفاری توسعه و تعمیق پیدا کرده و توانسته است عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد و باعث اشتغالزایی هزاران نفر از متخصصین در این بخش شود.

موسوی ‌جزایری عنوان کرد: در زمینه ایجاد شرکت ملی حفاری ایران همه زحمت کشیدند تا این شرکت اوج بگیرد. این نهاد یک نهاد انقلابی است که تاسیس آن خیر بوده و اکنون نیز مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است و فرمان مقام معظم رهبری این است که بحث خصوصی‌سازی این شرکت منتفی شود.

وی با بیان این‌که باید از قطعه‌سازانی که در کشور به ساخت قطعات می‌پردازند تشکر کنیم، عنوان کرد: امیدواریم این شرکت‌های علمی در استان و کشور با عملکرد خوبی که از خود نشان می‌دهند، اقتصاد مقاومتی را به بهترین شکل رقم بزنند و بتواند آن را به خوبی در کشور اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: حمایت از اجرای اقتصاد مقاومتی باعث اشتغال جوانان و کاهش وابستگی به بیگانگان می‌شود. همچنین به دلیل آنکه ما مسلمان هستیم و غیرت ملی داریم باید به کمک یکدیگر به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم در همه چیز و در همه زمینه‌ها خودکفا باشیم و خودمان، نیاز خود را تامین کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار