تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران:
لزوم افزایش کیفیت ساخت قطعات/ کاهش قیمت تمام شده عملیات حفاری
مشکلات زیادی در بحث کیفیت و کمیت در ساخت قطعات وجود دارد اما جسارت بالای تولیدکنندگان و شرکت حفاری باعث شد تا بتوانیم از توان تولیدکنندگان داخلی به خوبی استفاده کنیم و اکنون به سمتی رفته‌ایم که با بیش از 240 شرکت سازنده داخلی در زمینه‌های مختلف در ارتباط هستیم
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: اکنون زمان آن است که بتوانیم بر روی کیفیت کالا و قطعات تولیدشده کار کنیم تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی به شکل واقعی باشیم.

محمدرضا تاکایدی در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری که امروز، 4 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل نمایشگاه به جهت آن است که کارهایی که در مقاطع مختلف انجام شده، به نمایش در آید و نمایشگاه محل بروز تمام فعالیت‌ها، ابداعات، اختراعات و جایگاهی برای ایجاد تعامل میان مصرف‌کننده و تولیدکننده است تا از توانمندی که در این زمینه در کشور وجود دارد، بهره‌مند شویم.

وی افزود: مشکلات زیادی در بحث کیفیت و کمیت در ساخت قطعات وجود دارد اما جسارت بالای تولیدکنندگان و شرکت حفاری باعث شد تا بتوانیم از توان تولیدکنندگان داخلی به خوبی استفاده کنیم و اکنون به سمتی رفته‌ایم که با بیش از 240 شرکت سازنده داخلی در زمینه‌های مختلف در ارتباط هستیم.

تاکایدی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های حاصل‌شده در بحث مدیریت دانش، قطعاً می‌توان از کارهایی که در گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد، فاصله گرفت و اکنون به صورت علمی مسائل را دنبال کرد.

وی گفت: امیدواریم در این راستا تمام سازندگان به ما کمک کنند و با تعامل که میان شرکت ملی حفاری، شرکت نفت و سازندگان به وجود می‌آید، بسیاری از مشکلات حل شود و بحث مدیریت دانش که به پیشرفت و افزایش کیفیت ساخت نیز کمک می‌کند، جدی گرفته شود.

تاکایدی عنوان کرد: شرکت ملی حفاری کارگروهی را برنامه‌ریزی کرده تا مسائلی که میان سازندگان وجود دارد را در آن کارگروه بررسی و حل کند. همچنین برنامه‌هایی در بحث مدیریت استراتژیک در رابطه با تأمین اقلام پرمصرف شرکت ملی حفاری وجود دارد تا از حالت سنتی خارج شویم و به صورت قراردادهای باز به تأمین اقلام پرمصرف بپردازیم.

وی با بیان این‌که حجم کار به گونه‌ای است که برای تمام شرکت‌هایی که اکنون در استان وجود دارند، کار است، گفت: در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشکلاتی که در بحث کیفیت قطعات وجود دارد، حل می‌شود و امیدواریم با انسجامی که در فعالیت‌ها وجود دارد، شاهد حل مشکلات باشیم.

تاکایدی ادامه داد: کیفیت قطعاتی که سازندگان می‌سازند، باعث می‌شود تا راندمان در بحث حفاری نیز افزایش پیدا کند و بحث کیفیت قطعات، در قیمت تمام شده نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر کیفیت خوب باشد، راندمان نیز افزایش پیدا می‌کند و قیمت تمام شده کار ما نیز در این زمینه کاهش پیدا می‌کند و با این کار می‌توان قیمت تمام شده نفت را در کشور کاهش داد.

وی با بیان این‌که اکنون قیمت تمام‌شده حفاری هر حلقه چاه را کاهش داده‌ایم، گفت: قیمت نفت و هزینه‌های حفاری را کماکان می‌توان کاهش داد تا وزارت نفت بتواند قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد و حرف خود را در اوپک به کرسی بنشاند.

تاکایدی خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات انجام‌شده به پشتوانه تلاش، کار، اقدام و عملی است که در کشور انجام‌شده و کشتی پیشرفت صنعت نفت و ساخت، حرکت خود را انجام داده و به مسیرهای خوبی وارد شده است و اکنون باید با بهره‌گیری از علم و دانش در این مسیر به خوبی حرکت کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار