تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌هایی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های زمستانی
گروه‌های پرخطر در صورت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان اختصاصی قرار بگیرند و البته درمان اختصاصی بیماری آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود
رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به لزوم پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع زمستانی مانند آنفلوآنزا گفت: گروه‌های پرخطر در صورت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان اختصاصی قرار بگیرند و البته درمان اختصاصی بیماری آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده ‌اظهار کرد: ‌بیماری‌های شایع در فصل زمستان عمدتا بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی هستند و سرماخوردگی، آنفلوآنزا و اسهال‌های ویروسی در راس این بیماری‌ها قرار دارند.

وی افزود: بیماری آنفلوآنزا با بیماری سرماخوردگی متفاوت است؛ این بیماری معمولا با تب شدید و سردرد همراه است اما بیماری سرماخوردگی معمولا دارای این علایم نیست. بیماری‌های سرماخوردگی و اسهال‌های ویروسی، بیماری‌های ساده‌ای هستند و نیاز به درمان تخصصی ندارند و با استراحت و مراقبت‌های ساده بهبودی حاصل می‌شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در رابطه با پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی تصریح کرد:‌ رعایت آداب تنفسی و اجتناب از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا به این بیماری‌ها از مهمترین موارد در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی است. شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا محلول‌های ضدعفونی کننده و عدم تماس دست‌ها با مخاطات نظیر مخاط چشم، مخاط بینی و مخاط دهان از دیگر توصیه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این‌گونه بیماری‌ها است.

سلمان‌زاده ادامه داد:‌ برخی افراد عادت دارند به صورت مکرر دست‌های خود را در تماس با مخاطات قرار دهند در صورتی که این اقدام می‌تواند موجب انتقال بیماری‌ها شود. افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی باید از رها کردن عطسه و سرفه در فضای باز اجتناب کرده و برای دفع عطسه از دستمال کاغذی و با روش صحیح استفاده کنند.

وی افزود: سه عامل استراحت کافی، تغذیه مناسب و ورزش منظم موجب تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به نکاتی که باید افراد مبتلا به آنفلوآنزا مدنظر قرار دهند، گفت: مهمترین گروه مورد توجه در ابتلا به بیماری آنفلوآنزا گروه‌های پرخطر هستند. افراد بالای 60 سال، کودکان زیر 5 سال، زنان باردار، ‌افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن داخلی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی،‌ بیماری‌های کبدی، عفونت‌های کلیوی و بیماران دارای نقص ایمنی، گروه‌های پرخطر در ابتلا به بیماری‌ آنفلوآنزا هستند.

وی افزود: گروه‌های پرخطر باید حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. تزریق این واکسن برای سایر افراد توصیه نمی‌شود. گروه‌های پرخطر در صورت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان اختصاصی قرار بگیرند و البته درمان اختصاصی بیماری آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار