تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فدراسیون خبرداد:
اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی ژیمناستیک کشور به خوزستان
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک از اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به خوزستان در یکی از رده‎های سنی خبر داد
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک از اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به خوزستان در یکی از رده‎های سنی خبر داد.

شروین اسبقیان اظهار کرد: ‌سیاست‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، توسعه ورزش‎های پایه و پرمدال و توجه ویژه به این رشته‎ها است.

وی با بیان این‎‌که ستاد ورزش‎های پایه و پر مدال در وزارتخانه تشکیل شده است، افزود:‌ جلسات مرتبی در این خصوص زیر نظر آقای سجادی برگزار می‎شود و خود وزیر نیز به خوبی اشاره کرد که "وقت آن رسیده است که در ورزش‎های پایه و پر مدال، در مسابقات مهم مدال کسب کنیم."

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: ‌در همین راستا، فدراسیون ژیمناستیک، باید توجه ویژه‎ای را معطوف به استان‎ها کند. استان خوزستان نیز یکی از استان‎های فعال در زمینه ژیمناستیک است که قطعا با توجهی که مدیرکل ورزش و جوانان این استان دارد و با سالن اختصاصی‎ای که در اختیار هیات ژیمناستیک گذاشته است، روزهای خوبی در انتظار ژیمناستیک استان خوزستان خواهد بود.

وی گفت: فدراسیون نیز در زمینه آموزش مربیان و برنامه‎ریزی و ساماندهی کلاس‎های آموزشی می‎تواند کمک حال هیات استان خوزستان باشد.

اسبقیان از اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به خوزستان در یکی از رده‎های سنی در راستای انگیزه دادن به مجموعه ژیمناستیک استان خبر داد و عنوان کرد:‌ جهت این موضوع با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رییس جدید هیات صحبت‌هایی را انجام خواهم داد و مسابقه‌ خوبی را در جهت ایجاد انگیزه و توسعه این رشته پایه و پرمدال در استان برگزار می‎کنیم.

وی با اشاره به برنامه‎های فدراسیون ژیمناستیک نیز بیان کرد: با حمایت‌های خوب وزارت ورزش و جوانان، تمام مسابقاتی را که در دوره نیمه‎تعطیل فدراسیون برگزار نشده بود،‌ طی شش ماه گذشته برگزار کردیم. همچنین شخص آقای وزیر دستور ویژه‌ای را به بنده جهت بررسی یک مدرس پیشرفته و بین‎المللی داده است تا شرایطی را فراهم آوریم تا تمام مربیان کشور در یک دوره آموزشی زیر نظر این مدرس پیشرفته و بین‎المللی شرکت کنند.
 
سرپرست فدراسیون ژیمناستیک افزود: ‌قطعا با بررسی‌هایی که انجام خواهیم داد و مصوبه‌ای که از جانب هیات رییسه و شورای برون‎مرزی خواهیم گرفت، ‌یک استاد بین‎المللی و یکی از بهترین مدرسان ژیمناستیک دنیا را به ایران خواهیم آورد تا تمام مربیان کشور زیر نظر این مدرس در یک کارگاه آموزشی گرد هم آیند.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین دوره‎ای به طور حتم در به‎روز کردن اطلاعات مربیان تاثیر عمده‎ای خواهد داشت.

اسبقیان خاطرنشان‌کرد: ‌تهیه تجهیزات استاندارد نیز موضوع دیگری است که با دستور آقای دکتر سجادی پیگیر آن هستیم که به یاری خدا بتوانیم با خریداری این تجهیزات، آن ها را در اختیار استان‎های فعال نیز قرار دهیم.

او درباره مسابقاتی که قرار است در سطح کشور انجام شود نیز عنوان کرد: ‌بنا داریم لیگ باشگاه‌های کشور را در رشته هنری و در رده‌های سنی 15 تا 18 سال برگزار کنیم، ضمن این که در همین رشته قرار است یک مسابقه جایزه بزرگ ترتیب دهیم. همچنین در رشته ترامپلین قرار است طی فراخوانی، مسابقه قهرمانی کشور را در استان البرز برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در خصوص این که تکلیف ریاست این فدراسیون چه زمانی مشخص می‎شود؟ نیز توضیح داد: طی نامه‎ای که کمیته ملی المپیک نوشت،‌ بنا بود انتخابات مجمع فدراسیون 12 مهرماه سال جاری برگزار شود اما با نامه ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک و هماهنگی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، این انتخابات انجام نشد.

وی افزود: ‌IOC در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها، مواردی را درخواست کرده است که ما نیز اساس‎نامه را به فدراسیون بین‎المللی ارسال کردیم و به محض این که این اساسنامه در آن جا بررسی شد و نظرشان را اعلام کردند،‌ انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

اسبقیان با بیان این‎که برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون منوطه به مجوز وزارت ورزش و جوانان است، گفت: وزارت ورزش متولی برگزاری انتخابات است و بر آن نظارت می‎کند و هر زمان که این وزارت‎خانه اعلام کند، ما ملزم هستیم که انتخابات را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات تا پایان سال انجام می‎شود؟ عنوان کرد:‌ باتوجه به دستوری که وزیر ورزش داده و نظرش این است که انتخابات امسال برگزار شود و سال آینده هیچ سرپرستی در فدراسیون‎ها نداشته باشیم، امیدواریم تا پیش از پایان سال این انتخابات انجام شود و ژیمناستیک از بلاتکلیفی رهایی یابد.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در پایان مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا برای ریاست فدراسیون نامزد خواهد شد، ‌پاسخ منفی داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار