تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صبح امروز انجام شد؛
راه‌اندازی سومین مرکز یادگیری محلی خوزستان در اهواز
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی در اهواز، امروز 18 دی‌ماه خبر داد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی در اهواز، امروز 18 دی‌ماه خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز یادگیری محلی در استان به سه مرکز می‌رسد؛ البته این تعداد باید طی سه سال آینده به 30 مرکز افزایش داده شود.

موسی شیخی با اعلام این خبر اظهار کرد: این مرکز یادگیری در ناحیه 3 اهواز ایجاد شده و پیش‌بینی ما این است که در این مرکز 140 نفر آموزش‌پذیر حضور پیدا کنند.

وی افزود: در این مرکز به مراجعه‌کنندگان سواد پایه، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی، حقوق شهروندی و راه‌اندازی مشاغل خرد و کوچک مانند قالی‌بافی آموزش داده می‌شود. با افتتاح این مرکز در مجموع سه مرکز در خوزستان فعالیت می‌کنند؛ هفته گذشته نیز مرکز یادگیری محلی شهدای مدافع حرم  در شوش به بهره‌برداری رسید. البته به دنبال افزایش تعداد این مراکز به 30 مرکز طی سه سال آینده هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: مراکز یادگیری محلی به مراکز آموزشی گفته می‌شود که در آن مرکز علاوه بر آموزش سواد به افراد مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی و حقوق شهروندی نیز آموزش داده می‌شود. بر اساس مصوبه دولت در این زمینه باید طی مدت سه سال  یک هزار و 500 مرکز یادگیری محلی در کشور ایجاد شود تا بتوانیم گام مثبتی در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداریم.

شیخی در خصوص ضرورت تشکیل چنین مراکزی در کشور گفت: این مراکز می‌توانند به فراگیر کردن یادگیری مادام‌العمر، توجه به نیازهای منطقه‌ای و محلی بی‌سوادان و کم‌سوادان در ارائه خدمات آموزشی، تقویت آگاهی‌های اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی کاربردی کردن محتوای آموزشی، ایجاد فرصت مسئولیت‌پذیری، کمک به ایجاد خوداشتغالی، بهبود زندگی و تبادل تجربه  کمک کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار