تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۰۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان:
5مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی اتیسم در استان وجود دارد
خوزنیوز: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان در کارگاه دو روزه بازآموزی تشخیص اختلالات طیف اتیسم بیان کرد: 5 مرکز روزانه آموزشی ، توانبخشی اتیسم در استان وجود دارد که در شهرستانهای اهواز2 مرکز، اندیمشک1مرکز، شوشتر1 مرکز و ماهشهر 1 مرکز تحت نظارت بهزیستی آموزشهای تخصصی توانبخشی را به کودکان دارای اختلال اتیسم و خانواده های آنان ارائه می دهند.

غلامعلی جعفری گفت: بیماری اتیسم اختلالی است که رشد و گسترش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی و شیوه تفکر فرد را مختل میکند و تشخیص این اختلال در سالهای اولیه زندگی اهمیت فراوانی دارد ،علائم این اختلال از 18 ماهگی بروز  می کند و معمولا در 24 ماهگی به بعد قابل تشخیص است.

وی توضیح داد: برنامه غربال،تشخیص و مداخله در اختلال طیف اتیسم از دی ماه 95 با هدف بستر سازی آموزشی و تقویت بنیه علمی مربیان و متخصصان مراکز غیر دولتی روزانه اتیسم سراسر کشور و آماده سازی آنها برای اجرای برنامه مذکور توسط سازمان بهزیستی کشور آغاز شد.

جعفری تصریح کرد: از  دی ماه  سال جاری این برنامه بطور رسمی در سراسر کشور آغاز شد و این کارگاه با هدف بازآموزی مربیان و متخصصان مراکز روزانه اتیسم تحت نظارت  و با حضور دکتر علی صمدی  متخصص اختلالات عصبی و رشدی و مجری آزمونهای تشخیصی در کشور به عنوان مدرس برگزار شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان در ادامه گفت: در این کارگاه به تمامی کارشناسانی که طبق آزمونهای قبلی فیلم های اجرایی نمونه از اجرای آزمونهای تشخیص اتیسم رابرای بررسی و تایید اجرای مطلوب و علمی ارسال کرده بودند و اجرای آنها تایید گردیده بود از سوی سازمان بهزیستی کشور مجوز اجرای آزمون تشخیص اعطا خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار