تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
3 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی خوابگاه‌های دانشگاه بهبهان
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با اشاره به حضور یک‌هزار دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه، گفت: برای رفع مشکلات ایمنی خوابگاه‌ها به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با اشاره به حضور یک‌هزار دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه، گفت: برای رفع مشکلات ایمنی خوابگاه‌ها به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دکتر سعید ضیائی‌نژاد در خصوص وضعیت ایمنی خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان اظهار کرد: متأسفانه خوابگاه‌های دانشگاه از امکانات ایمنی مناسبی برخوردار نیستند؛ البته در بلوک‌های خوابگاهی کپسول‌های آتش‌نشانی و اطفاء حریق وجود دارد که به‌طور مرتب شارژ و از لحاظ ایمنی کنترل می‌شوند، اما متأسفانه پله‌های فرار اضطراری در خوابگاه وجود ندارد.

وی با اشاره به مکاتبات انجام‌شده با استانداری و وزرات‌خانه برای رفع ‌این مشکل، گفت: با این وجود هنوز اقدامی برای نصب پله‌های اضطراری و امکانات ایمنی دیگر در خوابگاه‌ها صورت نگرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با بیان اینکه حدود یک‌هزار دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه ساکن هستند، افزود: بر اساس برآوردهای انجام‌شده حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات ایمنی خوابگاه‌ها نیاز است و هنوز منتظر اختصاص این بودجه هستیم.

ضیائی‌نژاد تصریح کرد: در خوابگاه‌های تازه‌تأسیس و خوابگاه‌هایی که وزارت علوم بر روند ساخت آن‌ها نظارت می‌کند، سیستم‌ها و استانداردهای ایمنی مختلف رعایت می‌شوند و این خوابگاه‌ها به سیستم‌های اعلان حریق، شیلنگ‌های فشار قوی و سیستم اطفاء حریق مجهر هستند اما در خوابگاه‌های قدیمی‌تر چنین امکاناتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد امکانات ایمنی در خوابگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه بوده است؛ فکر می‌کنم باید کارگروهی در وزارت‌خانه تشکیل شود تا وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی کشور را ازنظر مسائل ایمنی بررسی و بودجه خاصی برای ایجاد این امکانات تأمین کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار