تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
کانون های گرد و غبار جنوب شرق خوزستان فعال شد/ تکرار توفان های 93 در اهواز
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه در پی وقوع توفان گرد و خاک میزان آلودگی هوا به بیش از 66 برابر حد مجاز در اهواز رسید گفت: توفان های شدید گرد و خاک در بهمن ماه 93 در اهواز در حال تکرار شدن است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه در پی وقوع توفان گرد و خاک میزان آلودگی هوا به بیش از 66 برابر حد مجاز در اهواز رسید گفت: توفان های شدید گرد و خاک در بهمن ماه 93 در اهواز در حال تکرار شدن است.

احمدرضا لاهیجان زاده جمعه با اشاره به هشدار هواشناسی خوزستان در روزهای اخیر نسبت به وزش بادهای شدید جنوب شرق در استان اظهار کرد: در صورت نبود بارندگی، بادهای جنوب شرق منجر به توفان های شدید در جنوب شرق استان به ویژه اهواز می شود، که نمونه آن را در بهمن ماه 93 در اهواز شاهد بودیم.

وی افزود: بادهای جنوب شرق باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار در نزدیک اهواز و به تبع آن افزایش شدید میزان آلودگی هوا در این کلانشهر می شود، به طوری که امروز در سایر شهرهای استان میزان آلودگی هوا زیاد نبوده اما در اهواز به 10 هزار میکروگرم برمترمکعب (بیش از 66 برابر حد مجاز) رسیده است و این مساله بیانگر فعال شدن کانون های گرد و غبار در اطراف اهواز است.

لاهیجان زاده اضافه کرد: کانون هایی که در شرق اهواز و جنوب شرق استان قرار دارد از بخش غیزانیه همچنین جاده اهواز- رامهرمز، اهواز- ماهشهر، ماهشهر- هندیجان و رامشیر را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: این کانون ها عمدتا بافت رسی دارند که در صورت بارندگی به مرتع و کشاورزی منجر می شوند و در صورت نبود بارندگی منشاء گرد و غبار خواهند شد.

لاهیجان زاده تاکید کرد: برای کنترل این کانون ها باید اولویت ویژه ای برای نهالکاری و درختکاری در این مناطق تعریف شود.

بر اساس این گزارش، گرد و غبار از ساعت 10 صبح روز جمعه در اهواز به اوج خود رسیده و از این ساعت غلظت آلودگی به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب (بیش از 66 برابر حد مجاز) رسیده است.

گرد و غبار در شهرهای هندیجان هفت هزار و 609 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد یک هزار و 236 میکروگرم بر مترمکعب، در ماهشهر 709 میکروگرم بر مترمکعب آبادان 334 میکروگرم برمترمکعب و خرمشهر 789 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم برمترمکعب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین گفته است: با وقوع طوفان گرد و خاک در اهواز شعاع دید به 50 متر رسیده است.

کوروش بهادری با بیان اینکه گرد و خاک تا امشب ادامه دارد افزود: باد با سرعت 60 کیلومتر در ساعت تمام کانون های داخلی اطراف اهواز را فعال کرده است و هیچ کانون داخلی در بروز این پدیده دخالت ندارد.

به گفته وی، گرد و خاک به سمت شهرهای دیگر استان از جمله آبادان، ماهشهر، هندیجان، بستان و دشت آزادگان در حرکت است.

در پی وقوع توفان های گرد و غبار در بهمن 93، اهواز و چند شهر استان آلودگی بیش از 66 برابر حد مجاز را در چندین روز تجربه کردند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
Sweet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
4
بابا تعطیل کنین این مدرسه هاروو داغون میشیم خوب...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
4
اقا امشب زمان کافی برای پاکسازی کلاس های مدارس اهواز نی لطفا تایم صبح تعطیل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
4
چرا از سال 93 تاکنون فکری به حال این کانون ها نکرددند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
5
پارازيتهاي سرطان زا را از روي مردم برداريد . باران هم مي بارد و ديگر كانون گرد و خاكي نيست. بس است . چرا كوچكترين ابري روي آسمان كشورهاي هم جوار مي آيد باران مي باره اينجا امواج پارازيت اجازه تشكيل باران را در ابر نمي ده . به سر اين مردم چه مي آيد. اميدوارم خدا از سر تقصيرهايتان نگذرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
3
خدا لعنت کند انکه می تواند دستی برارد اما کوتاهی می کند...خدا لعنت کند دولت مردانی که نسبت به خوزستان بی تفاوت هستند.................
:
:
:
آخرین اخبار