تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
پرداخت ارزش‌افزوده شرکت نفت و گاز اروندان در تهران ظلم بزرگ در حق مردم خرمشهر است
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ثبت اساسنامه شرکت نفت و گاز اروندان به نام تهران ظلم بزرگ در حق مردم خرمشهر است که تنها ساختمان اداری این شرکت را برای جلب سکوت نماینده و مسئولان اجرایی در خرمشهر مستقر باشد اما امتیازات آن در تهران هزینه شود.

عبدالله سامری اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای جابه‌جایی محل پرداخت ارزش‌افزوده شرکت نفت و گاز اروندان داشتیم، ارزش‌افزوده این شرکت سهم خرمشهر است، گفتند جزو مؤدیان بزرگ است و باید در تهران پرداخت کند اما پالایشگاه نفت آبادان هم جزو مؤدیان بزرگ به‌شمار می‌آید.

وی افزود: در ادامه بررسی‌ها متوجه شدیم موضوع فراتر از مؤدی بزرگ بودن است، متأسفانه نمایندگان و مسئولان اجرایی وقت استان و شهرستان در حق مردم خرمشهر اجحاف کردند و اجازه دادند اساسنامه شرکت نفت و گاز اروندان به نام تهران ثبت شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان بهترین نفت را در منطقه غرب کارون خرمشهر استخراج و از امتیازات خرمشهر استفاده می‌کند، آلاینده‌ها برای مردم خرمشهر است اما ارزش‌افزوده و اساسنامه شرکت به نام تهران ثبت‌شده است. این ظلم بزرگ در حق مردم خرمشهر است که تنها ساختمان اداری این شرکت را برای جلب رضایت و سکوت نماینده و مسئولان اجرایی در خرمشهر مستقر باشد اما امتیازات آن در تهران هزینه شود.

سامری افزود: متأسفانه به‌صراحت می‌توان اعلام کرد که بیش از 80درصد نیروی انسانی و مدیران ارشد این شرکت غیربومی و بسیاری از خارج استان هستند، این مطالبه به‌حق مردم خرمشهر را پیگیری می‌کنیم، باید اساسنامه شرکت نفت و گاز اروندان به نام خرمشهر تغییر داده شود و مردم خرمشهر از مواهب و امتیازات آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: در کمیسیون انرژی موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم، اگر ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر پرداخت می‌شد نیازی به اعتبارات عمرانی نداشتیم، از طریق همین ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی نیاز اعتباری خود را تأمین می‌کردیم. اجازه نمی‌دهیم حق مردم خرمشهر ضایع شود، در حال رفع قصور مسئولان و نمایندگان سابق خرمشهر هستیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار