تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس عنوان کرد:
ایجاد دوگانگی مدیریتی در آبادان و خرمشهر
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید ایجاد دوگانگی مدیریتی میان سازمان منطقه آزاد و مدیران ادارات، گفت: منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید ایجاد دوگانگی مدیریتی میان سازمان منطقه آزاد و مدیران ادارات، گفت: منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است.

عبدالله سامری شامگاه شنبه در نشست کمیته اقتصادی با تاکید بر اینکه دوگانگی مدیریتی میان مدیران ادارت و منطقه آزاد اروند از مهمترین مشکل‌های سرمایه گذاران به حساب می‌آید، اظهار کرد: بر همین اساس و به علت این دوگانگی، سرمایه‌گذاران از فعالیت در خرمشهر صرف‌نظر می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این مشکل را با ترکان ارجاع دادیم، عنوان کرد: ترکان در پاسخ به ما گفت که ما مدیریت نمی‌کنیم، بلکه حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما در سازمان منطقه آزاد اروند مشاهده می‌کنیم که به دنبال مدیریت ادارت هستند و بر همین اساس مرجع صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاری به بلاتکلیفی دچار شده است.

سامری با تاکید بر اینکه در شهرک صنعتی خرمشهر حاکمیت میان این شرکت و سازمان منطقه آزاد نامعلوم است، بیان کرد: برخی از افراد در استان از این دوگانگی سوء استفاده کرده و سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده‌ و از آنها مبالغی را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تجار در مرز شلمچه با مشکلات زیادی همراه هستند، تصریح کرد: برای حل این مشکل به مدیر کل پایانه‌ها مراجعه می‌کنیم، از طرفی منطقه آزاد خود را مالک و مختار آن می‌داند و زمانی که به آنها رجوع می‌کنیم، پاسخگو نیستند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این به عنوان یک مشکل و سردرگمی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در این رابطه با رئیس جمهور مذاکراتی را داشتیم و وی به معاونان خود نامه‌ای را مکتوب کرد و این جای تعجب دارد که روحانی به نیروهای تحت امر خود که از مقامات دولتی هستند، دستور حل مشکل میان یکدیگر را اینچنین می‌دهد.

وی افزود: روحانی در سفر خود به استان خوزستان توسعه محدوده منطقه آزاد اروند را امضا کرده است.

سامری عنوان کرد: مدیر گمرکات کشور بر اساس سخنانش گیت‌های منطقه آزاد را قبول ندارد و تائید نکرده است، در حالی که مدیران منطقه آزاد مدعی منطقه آزاد بودن شهرهای آبادان و خرمشهر هستند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز من و نمایندگان مردم آبادان بر احداث سریع دروازه‌ها تاکید می‌کنیم، گفت: منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه در نصب دستگاه بازرسی کامیون‌های باربری ناتوان است.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است، عنوان کرد: اکر مشکل کارشنکی مدیریتی ادامه داشته باشد، ما عدم نیاز به منطقه آزاد را اعلام خواهیم کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار