تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۱۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان خوزستان برگزار شد
دکتر حسین زاده: متأسفانه میانگین رضایت اجتماعی در سطح خوزستان از سطح کشوری پایین تر است / رییس هیات مدیره نظام پرستاری اهواز:‌ خواسته ما از مسئولین، اجرای قوانین مصوب مجلس در مورد پرستاران است
خوزنیوز: مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، دکتر علی حسین حسین زاده سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و جمعی از پرستاران و پرسنل فوریت های پزشکی در تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.

مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان خوزستان برگزار شد

به گزارش خوزنیوز؛ سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در این مراسم گفت: در استانداری ‌خوزستان 4 راهبرد و استراتژی برای حل مشکلات موجود در جامعه به کار گرفته شده است که افزایش سطح رضایت اجتماعی یکی از این برنامه های مدنظر می باشد که به جامعه پزشکی و پرستاران مرتبط است و امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب در این زمینه شاهد بهبود وضعیت پرستاران در سطح استان باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده متأسفانه میانگین رضایت اجتماعی در سطح استان خوزستان تا حدودی از سطح کشوری پایین تر است، به عبارتی میزان اثر بخشی طرح ها و اقدامات انجام شده در سطح استان خوزستان تا حدودی پایین است که همین امر باعث کاهش سطح رضایت اجتماعی در استان می شود.

حسین زاده اظهار کرد: بنابراین یکی از راهبردهای مهم مدنظر، افزایش سطح اجتماعی است که امیدواریم در همین راستا نیز با انجام برنامه ریزی هایی مناسب، سبب ارتقاء این شاخص شده، البته باید در نظر داشت که میزان رضایت مندی در ارتباط با جامعه پزشکی و پرستاری با مردم، دو جانبه می باشد که این موضوع برای ما نیز اهمیت دارد.

وی اذعان کرد: به همین منظور از نخبه هایی از حوزه های مختلف دعوت کردیم تا در این زمینه ما را یاری کنند، یکی از موارد مطرح در خصوص پایین بودن رضایت اجتماعی در همفکری ها و اتاق فکری که در این زمینه تشکیل شد عدم تخصیص بودجه بود، این درحالی است استان خوزستان در تخصیص بودجه میزان قابل توجهی را دریافت می کند و در این زمینه جزء 5 استان اول بوده است بنابراین به نظر می رسد این عدم اثر بخشی که به دنبال آن عدم رضایت مندی را به دنبال دارد، به اعتبارات و بودجه مرتبط نیست.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در پایان گفت: امیدواریم با تشکیل این اتاق فکر و بررسی عمیق سایر علل، زمینه ای فراهم شود تا با توجه به اقدامات انجام شده در جامعه، سطح رضایت اجتماعی افزایش پیدا کند و مطمئناً شناخت دقیق مشکل به رفع این مسئله کمک می کند و به تبع آن سطح رضایت اجتماعی در کارکنان خدوم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  و قشر پرستاران افزایش پیدا کند.

در ادامه ‌علی گچ‌کوبان رییس هیات مدیره نظام پرستاری اهواز دراین مراسم با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: براستی شما پرستاران نیز وظیفه خطیر پرستاری از بیمار را همچون بانوی بزرگمان حضرت زینب کبری بر دوش دارید.

وی اذعان داشت: در سال 83 مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران  فرمودند: "بر شما پرستاران و برخی از آحاد مردم وظیفه خطیر پرستاری واضح است اما باید فهم عمومی جامعه و فرهنگ عام مردم این مسئله را به درستی درک کند که برای حفظ سلامتی در جامعه اهمیت پرستار در سطح اول قرار دارد، نقش سلامت و بیمار دارد در بازگشت و حفظ سلامت بسیار مهم است".

گچ کوبان در ادامه با اشاره به بخشی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص سختی کار پرستاران که می فرمایند: "سختی کار پرستاران مانند کارکردن در معادن نیست اما از لحاظ عصبی و روانی از آن هم سخت‌تر است"، افزود: پرستاران از بسیاری از زمان شخصی خود در راه خدمت به بیماران صرفنظر می کنند چراکه آنان نمی توانند در هیچ شرایطی از بیمارداری غافل بمانند و به واقع پرستاران از جان خود در این مسیر مایه می گذارند.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری اهواز تصریح کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جایگاه پرستاران و با توجه به اینکه پرستاران تنها انتظار رعایت و اجرای قوانین مصوب مجلس در زمینه شغل پرستاری را دارند، لازم است مسئولان به جای وعده به پرستاران، این قوانین را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد:‌ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب سال 1386، قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در خصوص پرستاران مصوب سال 88 و قانون ارتقاء بهره‌وری در تمام مراکز اورژانسی و بیمارستانی مصوب سال 88، متاسفانه تاکنون اجرایی نشده‌اند.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری اهواز در پایان تاکید نمود: خواسته ما از مسئولین، اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد پرستاران است.
:
:
:
آخرین اخبار