تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۱۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسابقات رباتیک کارون کارون کاپ در اهواز برگزار می شود
اقدام سازمان آب و برق خوزستان علم رباتیک و نیروهای بومی استان پیشرفت خواهد داد و به واقع این کار یک سرمایه گذاری برای آینده محسوب می‌شود. خوشبختانه در بخش های دانش آموزی نیز زیرساخت های لازم توسط شرکت های دانش بنیان و آموزشگاه ها انجام شده است و آثار شرکت کنندگان موید این ادعا است
مسابقات رباتیک
خوزنیوز: مسابقات رباتیک کارون کارون کاپ در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و در سیزده زیرگروه در اهواز برگزار می شود.

دکتر حیدری  مدیر دفتر پژوهش علمی کاربردی سازمان آب و برق خوزستان با اعلام این خبر گفت: اقدام سازمان آب و برق خوزستان علم رباتیک و  نیروهای بومی استان پیشرفت خواهد داد و به واقع این کار یک سرمایه گذاری برای آینده محسوب می‌شود. خوشبختانه در بخش های دانش آموزی نیز زیرساخت های لازم توسط شرکت های دانش بنیان و آموزشگاه ها انجام شده است و آثار شرکت کنندگان موید این ادعا است.

وی افزود: ما در استان خوزستان هم موسسه های و هم آموزشگاه تخصصی داریم . این اتفاق یک گردهمایی برای شرکت ها و آموزشگاه ها هستند و از شهرهای مختلف شرکت کننده داریم. کاری که سازمان آب برق کرده این است که امکان گردهمایی و هم افزایی را ایجاد کرده است.

حیدری ادامه داد: کسانی که موفق به تبدیل علم به ثروت شده اند در این مسابقه حضور دارند و برای اولین بار یک کتاب بانک اطلاعاتی از شرکت کنندگان تهیه کرده ایم که برای اتفاقات مشابه  آینده نیز  راهگشاخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امکان عقد تفاهم نامه همزمان با برگزاری مسابقات است؛ گفت: این ایده از سوی سازمان آب و برق بود که محصولات مرتبط با صنعت آب و برق جذب خواهند شد. ربات های زیر سطحی ارتباط مستقیمی با کار سازمان آب و برق دارند و تولیدات موفق امکان به کارگیری و عقد قرارداد با سازمان آب و برق خوزستان را خواهند داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: این مسابقات از ۹ صبح ۲۷ بهمن ماه تا ساعت ۱۲ روز ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهند شد. این مسابقات بزرگترین عرصه رقابت تیم های جنوب کشور خواهد بودکه در نوع خود منحصر به فرد است. همچنین سخنران هایی از دانشگاه های معتبر کشور در مسابقه شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد:  لیگ های دانشجویی در زیر گروه های پرنده، پرنده سرعتی، مسیریاب ویژه، زیردریایی و ربات نمایشی با موضوع آزاد است. لیگ های دانش آموزی نیز در زیر گروه های آتش نشان، مسیریاب، همکار، ماز هوشمند، فوتبالیست دوره اول، فوتبالیست دوره دوم و ربات های جنگجو برگزار خواهد شد.

دبیر علمی مسابقات رباتیک کارون کاپ نیز در این نشست خبری گفت: وجه تمایز این مسابقات با مسابقات دیگر این است که برگزاری این مسابقات را یک بخش نهاد صنعتیبر عهده دارد  و این مساله موجب نزدیک شدن علم و صنعت است. ما بر حسب سن شرکت کنندگان سطح علمی و بخش های مسابقه را تقسیم بندی کرده ایم.

به گزارش خوزنیوز؛ وی با اشاره به اینکه ۳۳۲ تیم از مدارس و دانشگاه ها در این مسابقات ثبت نام کرده اند اظهار کرد: در مرحله پیش داوری ۱۸۳ تیم پذیرش شده اند و بیشترین شرکت کنندگان از طیف دانش آموزان هستند که‌ ۷۵ درصد شرکت کنندگان را تشکیل میدهند. حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان از استان خوزستان هستند. همراه با مسابقه بخش کارگاه تخصصی نوین رباتیک و کارگاه کار گروهی نیز برگزار می شود و برای برندینگ و تبدیل علم به ثروت دراین کارگاه ها کار می کنیم. سه شرکت تخصصی در برگزاری این کارگاه با ما همکاری می کنند و در پایان نیز گواهینامه ای برای شرکت کنندگان صادر می کنیم.

همچنین مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: برگزاری مسابقات رباتیک کارون در استان خوزستان و توسط یک نهاد صنعتی کار جدیدی است و تجربه ای در این باره تاکنون موجود نبوده است. سازمان آب و برق علی رغم همه ی مشغله ها، متولی این کار شده است و امیدواریم این اتفاق دروازه تازه ای  را به روی این کار بگشاید و در دوره های بعد نیز مسابقات کامل تر برگزار شود.

رضا علیجانی اظهار کرد: دانشگاه های ما نخبگان و هیات علمی شایسته ای را دارند که در این زمینه کار کنند. پتانسیل کاری در این زمینه وجود دارد. در ابتدای کار ما نگران بودیم ظرفیت در استان وجود نداشته باشد اما آمار 60  درصد ی شرکت کنندگام خوزستانی  نشان دهنده پتانسیلی که در استان وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار