تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویب طرح جامع شهر گتوند
طرح جامع شهر گتوند در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ طرح جامع شهر گتوند ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی خوزستان ارائه و با الحاق ساخت و سازهای خارج از محدوده شهر مصوب شد.

این طرح به عنوان گزینه برتر که منطبق بر محدوده طرح هادی است انتخاب شد، مساحت محدوده در این گزینه 418 هکتار و شامل دو ناحیه و پنج محله است. در این طرح جمعیت پایه در سال 85 از 21 هزار و 756 نفر به 28 هزار و 994 نفر در افق طرح (سال 1400) خواهد رسید.

14 هزار هکتار محدوده و یک‌هزار و 254 حریم شهر، همچنین 294 هکتار و 280 هکتار خارج از محدوده شهر گتوند با وضع موجود ساخت و ساز به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسید.

استاندار خوزستان در ابتدا ساخت و سازهای خارج از محدوده گتوند را غیرمجاز دانست و افزود: این محدوده‌ها باید اصلاح می‌شد نه اینکه تخلف صورت گرفته در شورای برنامه‌ریزی تصویب شود.

سیدجعفر حجازی تصریح کرد: با این ساخت و سازها حق و حقوق دولت تضییع می‌شود و شورای برنامه ریزی فقط در صورت وجود مستندات می‌تواند این محدوده‌ها را اصلاح کند.

فرماندار شهرستان گتوند نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح هادی این شهر در سال 72 مصوب شده گفت: از سال تصویب طرح هادی با ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطقی که تغییر کاربری نشده‌اند به محدوده این شهر تجاوز شده است.

قدرت‌الله امانی‌پور افزود: استادیوم، مناطق مسکونی کوی فرهنگیان، درمانگاه و دبیرستان در این محدوده غیرقانونی قرار دارند.

وی ادامه داد: این ساخت و سازهای خارج از محدوده در گذشته با هماهنگی دفتر فنی استانداری صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، جهاد کشاورزی خوزستان نیز به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی اطراف گتوند بدون تغییر کاربری شکایتی را به مراجع قضایی ارائه کرده و در حال پیگیری قانونی این مسئله است.
برچسب ها: گتوند
:
:
:
آخرین اخبار