تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان دومین استان میزبان پویش 'یه عالمه درخت'
پس از اجرای موفق این پویش در دو سال گذشته در استان تهران،خوزستان به عنوان دومین استان هدف برای میزبانی این پویش تعیین شد
دبیر پویش 'یه عالمه درخت' قرارگاه جهادی امام رضا (ع ) گفت: پس از اجرای موفق این پویش در دو سال گذشته در استان تهران،خوزستان به عنوان دومین استان هدف برای میزبانی این پویش تعیین شد.

متین شریفی افزود:در گام نخست این پویش ایده تاسیس یک نهالستان در اهواز و یا اطراف این شهرستان را داریم و برای عملیاتی کردن این طرح نیاز به همکاری دستگاه ها در خوزستان داریم.

وی توضیح داد: طی دو سال اجرای این پویش در استان تهران ،بالغ بر پنج میلیون درخت با کمک مردم کاشته شده است.

وی گفت: از اوایل اسفند ماه قرارگاه جهادی امام رضا (ع )در قالب اردوی جهادی برای بررسی موقعیت در خوزستان به منظور کاشت نهال مستقر شد اما متاسفانه دستگاه ها و سازمان های استان خوزستان استقبالی از طرح کاشت نهال در استان نداشته اند.

شریفی گفت: جلسات متعددی در این زمینه در استان برگزار شد و از استادان و مسئولان خواسته شد که برای همراهی بیشتر در این جلسات حضور یابند.

دبیر پویش 'یه عالمه درخت' قرارگاه جهادی امام رضا (ع ) درادامه افزود: در این پویش در نظر داریم که نهالستانی از درختان و گونه های گیاهی بومی استان در اهواز و یا اطراف اهواز تاسیس شود و به مکانی زیبا و گردشگری تبدیل شود تا در ایجاد اشتغال نقش داشته باشد و از میوه درختان این نهالستان برای کمک به خانواده های نیازمند استفاده شود.

وی گفت: هنوز از این ایده استقبالی از سوی مسئولان استان انجام نشده است ، از مسئولان خوزستانی درخواست داریم به منظور حمایت از محیط زیست خوزستان و برای کمک به مقابله با مشکل ریزگردها در طرح کاشت نهال در استان همکاری بیشتری داشته باشند.

شریفی عنوان کرد: فعالان محیط زیست در استان تنها گروه هایی هستند که در این حرکت همراهی می کنند اما برای عملیاتی شدن یک حرکت گسترده و جهادی در استان به منظور کاشت نهال و تاسیس یک نهالستان به همکاری تمامی گروه ها ومردم و مسئولان نیاز داریم.

وی گفت: از افرادی که در این حوزه تجربه دارند و یا توان مالی دارند تقاضا می شود برای عملیاتی کردن طرح کاشت نهال در استان در این پویش عضو شوند و همکاری کنند.

به گفته وی اردوی بزرگ جهادی 9 هزاری نفری خوزستان در ایام نوروز1396، باظرفیت نیروهای خودجوش مردمی درجهت محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تدارک دیده شده؛ امسال نیز صدها نفر از جوانان مجاهد به دعوت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از شهرهای شیراز، گیلان، کرج، قم، بجنورد، گرگان، تهران و ... به کمک اهالی خوزستان می آیند.

این طرح بزرگ جهادی از تاریخ 25 اسفند1395 الی 15 فروردین1396 در قالب سه بخش «جهاد پزشکی»، «جهاد عمرانی» و «جهاد فرهنگی» در اقصاء نقاط محروم استان خوزستان برگزار می شود. قرارگاه جهادی امام رضا(ع) توفیق تدارک و سازماندهی این طرح بزرگ جهادی را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار