تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
براساس نظرسنجي‌ها بيش از 70 درصد خوزستاني‌ها در انتخابات مجلس شركت مي‌كنند
دشمنان نظام اسلامی در جريان فتنه 88 دو موضوع را مدنظر داشتند؛ يكی تحريك مردم به تحريم انتخابات در پايتخت و ديگری ايجاد اختلافات قومی و طايفه‌ای در برخی از استان‌های كشور. تا از اين طريق مقبوليت نظام را زير سؤال برند اما اين امر هرگز محقق نشد و همه ما شاهد حضور باشكوه مردم در صحنه انتخابات 88 بوديم
استاندار خوزستان گفت: مردم خوزستان در سخت‌ترين شرايط كه هشت سال دفاع مقدس نمونه برجسته آن است به تمام وظايف ملی و شرعی خود عمل كردند؛ شركت در راهپيمايی‌ها، اعياد و نمازهای جمعه را وظيفه خود تلقی می‌‌كنند.  

به گزارش  ايسنا، سيد جعفر حجازی اظهار كرد: جايگاه استان خوزستان به لحاظ تأثيرگذاری بر جريان مبارزات پيش از انقلاب اسلامی و همچنين دفاع مقدس و دوران سازندگی با محوريت آيت‌الله موسوی جزايری بر شخصي پوشيده نيست.

وی به جايگاه معنوی استان خوزستان در كشور اشاره كرد و گفت: اين جايگاه در سطحی بسيار رفيع و والا قرار دارد و شايد تاكنون كمتر به نقش مردم در شكل‌گيری اين معنويت توجه شده باشد.

استاندار خوزستان اضافه كرد: اين مردم با اعتقاد و عزمی راسخ پيرو نظام و ولی‌فقيه هستند و قطعاً در كشور كمتر به گونه آن‌ها يافت می‌شود.

وی عنوان كرد: در كنار ايجاد فضای مناسب برای حضور مردم در راهپيمايی 22 بهمن‌ماه، بايد اصل جمهوريت نظام اسلامی كه حفظ، نگاهداشت و تامين رفاه مردم است را نيز مدنظر قرار داد.

حجازی ادامه داد: رفاه، معنويت، تعليم و تربيت فرزندان، عدالت، رفاه اجتماعی، بهداشت از مواردی هستند كه مردم دارای مشكلات هستند و بايد تلاش شود در همه ابعاد اين مشكلات برطرف شوند.

استاندار خوزستان اضافه كرد: همه اين موضوعات به هم تنيده و پيوند خورده‌اند و نبايد به صورت اخص به هر كدام پرداخته شود.

وی با بيان اينكه ادعا نمی‌كنيم هيچ مشكلی در استان خوزستان وجود ندارد افزود: در راستای بالارفتن رضايتمندی و حل مشكلات مردم تلاش‌های بسياری در سطح استان صورت گرفته است و می‌گيرد.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور مردم در راهپيمايی 22 بهمن و انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: يكی از شاخص‌های رضايتمندی، حضور مردم در مناسبت‌های گوناگون است. مردم با بصيرت و بينش مسير ولايت ‌فقيه را شناخته‌اند و در آن گام برمی‌دارند و همواره نيز ياور مسئولان بوده‌اند.



حجازی بيان كرد: با بهره‌مندی از رهنمودهای آيت‌الله موسوی جزايری در طی چندين سال گذشته، سعی بر آن بوده است كه در حوزه فرهنگ عملكرد مطلوبی را ارائه دهيم. حضور در راهپيمايی 22 بهمن سال 90 حائز اهميت است. استكبار به طرق مختلف سعی در ضربه‌زنی به نظام اسلامی ايران را دارد.

استاندار خوزستان اضافه كرد: يكی از شيوه‌های استكبار برای تحقق اين امر ايجاد دلسردی ميان مردم است. همچنين تهديد و تنگ‌تر كردن محاصره اقتصادی و افزايش تحريم‌ها از ديگر سياست‌های استكبار جهانی است.

وی ادامه داد: آنان سعی دارند با محدود كردن بانك مركزی و ارتباط پولی كشورمان كه ركن اصلی فعاليت اقتصادی نظام است، به كشور ضربه وارد كنند. استكبار، اقدامات خود را جنگ نرم اقتصادی نام‌گذاری كرده است. اما بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری و موضع‌گيری به موقع و باصلابت ايشان فضای تنگ شكسته شد و اين انديشه در نطفه خفه شد.

استاندار خوزستان اضافه كرد: مواضع ايشان در نمازجمعه 14 بهمن‌ماه تاثير گذاری بسياری در ايجاد فضای تلاش مضاعف در جامعه داشته است.

وی اظهار كرد: استكبار جهانی سعی در متزلزل كردن پايه‌های اقتصادی كشور دارد اما با همه اين تحريم‌ها و اقدامات، صادرات غيرنفتی ايران در سال جاری 34 درصد افزايش داشته است. همچنين واردات بسياری از كالاهای غيرضروری نيز متوقف شده است چرا كه توليدكنندگان و متخصصان ما خودكفا شده‌اند.

حجازی عنوان كرد: دشمنان ايران اسلامی برای نابودی نظام اسلامی گزينه تهديد نظامی را نيز آزمودند، اما مردمی كه سراسر اصول و مبانی زندگی خود را با معنويت پيوند زده‌اند چه باك از اين تهديدات دارند.

وی بيان كرد: دشمنان نظام اسلامی در جريان فتنه 88 دو موضوع را مدنظر داشتند؛ يكی تحريك مردم به تحريم انتخابات در پايتخت و ديگری ايجاد اختلافات قومی و طايفه‌ای در برخی از استان‌های كشور. تا از اين طريق مقبوليت نظام را زير سؤال برند اما اين امر هرگز محقق نشد و همه ما شاهد حضور باشكوه مردم در صحنه انتخابات 88 بوديم.

وی بيان كرد: در نظرسنجی صورت گرفته از سراسر استان خوزستان به منظور سنجش ميزان شركت مردم در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی مشخص شد كه سطح متوسط شركت‌كنندگان در استان بيش از 70 درصد است.

حجازی تصريح كرد: در اين نظرسنجی مشخص شد، در برخی از شهرستان‌ها رقابت شديدتر است و تدابير امنيتی در اين رابطه انديشيده شده است تا انتخابات سالم و باامنيت برگزار شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان كرد: در اين ميان وظيفه ائمه‌جماعات جلوگيری از ايجاد درگيری‌های حزبی ميان كانديدها است.
:
:
:
آخرین اخبار