تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با اعیاد شعبانیه:
کتابخانه "ن و القلم" شهر گوریه در شوشتر افتتاح شد
بیشترین اعتبارات عمرانی در بین دستگاه های فرهنگی از ناحیه استانداری خوزستان و معاونت برنامه ریزی به کتابخانه های عمومی خوزستان تخصیص داده شد
خوزنیوز: آیین افتتاحیه عمومی "ن و القلم " شهر گوریه در شهرستان شوشتر با حضور دکتر حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان؛ حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه شوشتر؛حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه شهر گوریه ؛ مصطفی سمالی‌زاده، فرماندار شوشتر؛ حجت‌الاسلام سپهر مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت‌الاسلام‌ سپهر در آیین افتتاح این کتابخانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اهمیت و نقش کتابخوانی در دنیای امروز و تاریخ و فرهنگ شوشتر بعنوان مرکز عالم خیز جهان اسلام پیوندی ناگسستنی را در حوزه کتاب و کتابخوانی ایجاد کرده است. امروز به ازای هر 23 هزار نفر در استان یک کتابخانه و در شهرستان شوشتر به ازای هر 28 هزار نفر یک کتابخانه ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان توسعه فضای کتابخانه‌ای استاندارد در شهرستان شوشتر گفت: امروز شوشتر با توجه به صبغه علمی نیازمند یک کتابخانه مرکزی است که امیدواریم با همَت مسئولین و خیرین در آینده ای نزدیک این مهم تحقق یابد.

حجت الاسلام سپهر عنوان کرد: کتابخانه عمومی " ن و القلم"در زمینی به مساحت 50۰ مترمربع،‌اهدایی شهرداری شهر گوریه ساخته شده است و زیربنای آن۲۸۰ مترمربع است که با اعتباری بالغ 3 میلیارد و777 میلیون ریال از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان ساخت، تجهیز و بهسازی شده است. همچنین با مساعدت بنیاد علمی وآموزشی قلم‌چی مبلغ 6۰۰ میلیون ریال نیز جهت تکمیل پروژه به این اداره کل اهدا شده است که قدردان این بنیاد مهم و علمی کشور هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با اشاره به تخصیص اعتبار برای ساخت این کتابخانه یادآور شد: کتابخانه عمومی" ن و القلم" 4۰۰۰ جلد کتاب دارای بخش‌های مختلفی مانند: کودک، نشریات، مخزن، مرجع، سالن مطالعات خواهران، برادران و همچنین مجهز به اینترنت است.

وی با بیان اینکه «با افتتاح این کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های عمومی شوشتر به ۱0 باب رسید» خاطرنشان کرد: این کتابخانه عمومی به‌عنوان مرکزی فرهنگی در شهر گوریه برای استفاده اقشار مختلف احداث شده و امیدواریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از قبیل نشست‌های کتاب‌خوان، رونمایی و نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها و برنامه‌های ویژه بخش‌های کودک و نوجوان به هدف غایی خود در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت درزمینه‌های علمی و آموزشی،ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و رشد ساعات مطالعه در شهرستان منجر شود.

 دکتر حسین زاده؛ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ضمن قدردانی ازتلاش و همت مجموعه کتابخانه های عمومی در گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد: امروزه در کنار دستاورد های علمی،دفاعی و ... در نظام جمهوری اسلامی ایران، یکی از مشکلاتی که وجود دارد میزان سرانه مطالعه در کشور است که می طلبد دستگاه های اجرایی و فرهنگی اقدامات موثرتری را در این خصوص به انجام رسانند و به همین جهت نیز امروز با افتتاح این کتابخانه، عمل شایسته ای در جهت برطرف نمودن کاستی ها انجام شد که از مجموعه کتابخانه های عمومی بخاطر این نهضتی که در این چند سال شروع کرده است صمیمانه تشکر می کنم.

حسین زاده اضافه کرد: در دنیای امروز وقتی از پیشرفت و توسعه  صحبت می شود تمامی نظریات محققان و صاحبان اندیشه بر این است که آن کشور باید دارای انسان توسعه یافته باشد و انسان توسعه یافته به کسی گفته می شود که اهل آگاهی، مطالعه،آموزش است.

وی با ارائه نظریات و دیدگاه های مختلف برای جوامع توسعه یافته افزود: امروزه مفهوم توسعه انسانی بعنوان نماد پیشرفت جوامع مورد اهمیت است و این توسعه انسانی در راستای افزایش مهارت ها، توانایی ها و آگاهی های انسانی است  و اگر این شاخص ها افزایش داده شود منجر به توسعه انسانی در کشور خواهد شد که به برکت این انقلاب و نظام، حرکت های از این دست در کشور اقدام شده است که یکی از این اقدامات افتتاح این کتابخانه موثر است که سرانجام این اقدام کاهش آسیب های اجتماعی که ناشی از جهل و عدم آگاهی است از بین خواهد رفت.

در حاشیه این مراسم از مصطفی سمالی، فرماندارشهرستان و سرکار خانم معصومه نیک فرد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شوشتر به جهت تشکیل منظم و مستمر جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سال95 تقدیر شد.
:
:
:
آخرین اخبار