تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۴۶۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رونق فعالیت های منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي
منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نخستين منطقه ويژه تخصصي ايران است که در حال حاضر برای توسعه فعالیت هایش ۷۰ طرح پایین دستی پتروشیمی در ماهشهر معرفی کرده است.

با توجه به اهداف قانون گذار از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، منطقه ويژه اقتصادي در سال 1376 تاسيس و در مساحتي حدود 1700 هكتار شروع به فعاليت کرد كه پس از الحاق محدوده جديد که شامل  پتروشيمي هاي بندر امام، فارابي، رازی، اراضي سايت 5 ، بلوار پتروشيمي و مجتمع خدمات رفاهي به منطقه ویژه مساحت منطقه به بيش از 2600 هكتار افزايش يافت. اهم فعاليت هاي سازمان ايجاد خدمات زير بنائي براي جذب و حمايت از سرمايه گذاري داخلي و خارجي جهت احداث واحدهاي توليدي است.

بنابراین گزارش، منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نخستين منطقه ويژه تخصصي ايران است که در چارچوب مقررات آئين نامه اجرايي بند "د" تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران طبق مصوبه شماره 58548/ت18263ک مورخه 1376/4/30 هيات وزيران تاسيس شد. سازمان مسئول منطقه شرکت ملي صنایع پتروشيمي است.

این گزارش می افزاید: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای توسعه فعالیت هایش 70 طرح پایین دستی پتروشیمی در ماهشهر معرفی کرده است.

شانا در این زمینه به نقل ازامید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نوشته است: "آماده حمایت از سرمایه گذاران در صنایع پائین دستی پتروشیمی هستیم، ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه این بخش در منطقه ماهشهر وجود دارد و امید است بتوانیم در کمترین زمان ممکن به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم. امکان سنجی و بررسی های فنی و اقتصادی برای این طرح ها نهایی شده است و تاکنون درخواست‌هایی برای حضور در این طرح‌ها دریافت شده که در حال بررسی آنها هستیم.

مذاکراه های بسیار خوب انجام شده با بانک‌ها و نهادهای مالی برای حمایت از سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پایین دستی و استفاده از ظرفیت های موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی این طرح ها؛ در صورت نهایی شدن این مذاکرات سرمایه گذاران با اشتیاق بیشتری اقدام به حضور در منطقه خواهند کرد. مذاکراتی نیز برای استفاده از قراردادهای بلند مدت برای تامین خوراک مورد نیاز صنایع پائین دستی از سوی بخش‌های بالادست با شرکت بورس کالا در حال انجام است."

مرجع / شبستان
:
:
:
آخرین اخبار