تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۷۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز :
گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شودکاملا سالم است/ مردم گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز خریداری کنند
به علت راه اندازی سالن پیش سرد، گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شود، صد در صد بهداشتی و فاقد کوچکترین مورد بیماری‌زا است. به همین دلیل نیز ورود گوشت به اهواز ممنوع است و اگر قصابی این کار را انجام دهد، قطعا به صورت غیرقانونی و بدون گواهی حمل دامپزشکی انجام داده است. در این زمینه دامپزشکی بسیار حساس است و به شدت با این مساله برخورد می‌کند. در همین باره پرونده های متعددی به هر دلیل کشتار غیر مجاز انجام داده اند تشکیل داده که در مراجع قضایی پیگیری آن است.
گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شودکاملا سالم است/ به مردم گوشت مصرفی  خود را از مراکز مجاز خریداری کنند
خوزنیوز: البرز کریمی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  گفت:  این کشتارگاه در شهریورماه سال 94 و با سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز و بخش خصوصی آغاز به کار کرد. حدود هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با کشتارگاه صنعتی دام​ در  حال کار هستند و انتظار  داریم مسوولین نیز  در جهت حمایت از  اشغالزایی نگاه ویژه ای به ما داشته باشند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز گفت: این کشتارگاه با بیش از ۴۵ دستگاه خودرو حمل یخچالدار کار توزیع گوشت به سراسر کلانشهر اهواز را انجام می دهد.  در مجموعه ی ما ۹ دامپزشک وکارشناس گوشت ،  دو نفر روحانی معتمد ناظر ذبح اسلامی، ۲۷۰ پرسنل دارای کارت بهداشت فعال هستند. دامهای زنده تک به تک معاینه می شوند و این دامها تقسمیم بندی می شوند و دامهای مشکوک ضد عفونی ئ درا ختیار کارشناسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه قرار می گیرند.

وی با اشاره به اهمین رعایت مسایل بهداشتی و پزشکی در امر تامین گوشت شهروندان گفت: در بحث کشتارگاه همکاری خوبی با  دامپزشکی  اهواز و استان داریم و تلاش خاصی برای مبارزه با تخلفات شده است.  در شهر اهواز  حدود 200 قصابی مجاز  فعالند که  اهواز که از سوی اداره دامپزشکی اهواز  رصد و سرکشی می شوند . ما هم به صورت ویژه رصد می کنیم و تخلفات را به دامپزشکی اطلاع می دهیم. این همکاری فی مابین ما و دامپزشکی به نفع  دامپزشکی و کشتارگاه و مردم شده است.  به علت اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، هوشیاری مردم و رعایت اصول و نکات بهداشتی توسط مردم، مراکز عرضه گوشت و کشتارگاه‌های دام، تا این لحظه موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نکرده‌ایم.

کریمی ادامه داد:  معاینه دام در کشتارصنعتی شامل سه مرحله معاینه قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار است که تمام این مراحل در کشتارگاه صنعتی دام اهواز انجام می‌شود. راه‌اندازی آغل انتظار دام به منظور استراحت دام در این کشتارگاه منجر به کاهش استرس دام و به تبع آن بهبود کیفیت گوشت استحصالی می‌شود. مراحل کشتار صنعتی چه برای دام سبک چه برای دام سنگین در این کشتارگاه انجام می‌شود و اخیرا نیز سالن‌های پیش‌سرد گوشت در کشتارگاه صنعتی اهواز راه اندازی شده‌اند.
گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شودکاملا سالم است/ به مردم گوشت مصرفی  خود را از مراکز مجاز خریداری کنند

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز با بیان اینکه پس از کشتار صنعتی دام، گوشت باید بین 8 تا 24 ساعت در دمای میان صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری شود، تصریح کرد: 15 فروردین سال جاری، سردخانه این کشتارگاه نیز راه اندازی شد و اکنون گوشت استحصالی دام به مدت 24 ساعت در دمای بالای صفر تا 4  درجه سانتیگراد در این سردخانه نگهداری می‌شود. این امر از یکسو هم به حفظ کیفیت گوشت کمک می‌کند و از سوی دیگر موجب کاهش انتقال بیماری‌های مشترک میان دام و انسان نظیر بیماری تب کریمه کنگو می‌شود.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز یادآور شد:  ظرفیت اسمی این کشتارگاه 2 هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین است اما هم اکنون ما با حدود 40 درصد ظرفیت در حال کار هستیم. در حال حاضر روزانه به طور میانگین 800 تا هزار راس دام سبک و 80 تا 100 راس دام سنگین  در این مجموعه کشتار می شوند که این ارقام در مجموع 48 درصد گوشت مصرفی استان خوزستان است. شهرهای حمیدیه، سوسنگرد، بخشی از آبادان و شهرهای کوچک اطراف اهواز نیز از گوشت تولیدی این کشتارگاه استفاده می‌کنند.

کریمی بیان کرد: 9 دامپزشک، کارشناس گوشت به عنوان ناظرو دو فرد روحانی و معتمد به عنوان ناظران شرعی در کشتارگاه صنعتی دام اهواز بر ذبح بهداشتی و شرعی دام نظارت می‌کنند. با توجه به ظرفیت های موجود  می توانیم در ایام محرم به صورت ویژه خارج از نوبت و با بهای اندک  نذورات دامی مردم را با رعایت اصول شرعی و با حضور  روحانی کشتار کنیم .

 به مردم توصیه می‌شود حتما گوشت و مواد گوشتی گرم موردنیاز خود را از مراکز مجاز عرضه که ممهور به مهر دامپزشکی و برچسب کشتارگاه صنعتی اهواز خریداری کنند. این امر به حفظ سلامتی مردم کمک شایانی می‌کند. به جرات می توان گفت در کل کشور هیچ کشتارگاهی به اندازه ما بارزس فنی و بهداشتی ندارد.

وی اظهار کرد: به علت راه اندازی سالن پیش سرد، گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شود، صد در صد بهداشتی و فاقد کوچکترین مورد بیماری‌زا است. به همین دلیل نیز ورود گوشت به اهواز ممنوع است و اگر قصابی این کار را انجام دهد، قطعا به صورت غیرقانونی و بدون گواهی حمل دامپزشکی انجام داده است. در این زمینه دامپزشکی بسیار حساس است و به شدت با این مساله برخورد می‌کند.  در همین باره پرونده های متعددی به هر دلیل کشتار غیر مجاز  انجام داده اند تشکیل داده که در مراجع قضایی پیگیری  آن است.

گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شودکاملا سالم است/ به مردم گوشت مصرفی  خود را از مراکز مجاز خریداری کنند

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز با اشاره به تاثیر سالن‌های پیش‌سرد در نابودی عوامل بیماری‌زا موجود در دام،تاکید تاکید کرد: در سالن پیش سرد گوشت به هیچ عنوان  منجمد نمی شود و در نتیجه از کیفیت آن کاسته نخواهد شد  و با نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در آن، کیفیت گوشت به شدت افزایش می یابد و از نظر بهداشتی 100 درصد به نفع مردم است.

وی بیان کرد: برچسب‌های کشتارگاه صنعتی دام اهواز غیرقابل جعل و دارای کد رهگیری هستند. با این کد رهگیری می‌توان دریافت که گوشت موجود در قصابی‌ها در این کشتارگاه تولید شده است یا خیر. به جرات می‌توان گفت مشابه این اقدام در کشور انجام نشده است. اسم تک تک قصاب‌ها نیز در این برچسب‌ها وجود دارد. هر قصابی که گوشت بدون مهر و لیبل ارایه می کند آن دام  یا بیمار است و یا سرقتی . چرا که ما دام سرقتی و بیمار برای ما قابل شناسایی هستند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز گفت: اکثر کسانی که در حاشیه شهر غیر مجاز انجام می دهند دامهای مشکوک را می فروشند. در شهر کارون شاید 80 درصد کشتار دام به صورت غیر مجاز انجام می شود. در برخی نقاط دیگر نیز چنین وضعیتی وجود دارد و ممکن است مردم این نقاط از این مساله بی خبر باشند. در سال گذشته بیش از 18 هزار جگر و همچنین بیش از هزار و 100 رأس دام سبک و حدود 50 تا 60 رأس دام سنگین را معدوم کردیم که برخی از این دام ها دارای بیماری سل بودند.   این کار​  از  فجایع بزرگی جلو گیری کرده است چرا که  بیماری سل به راحتی به انسان منتقل می شود و در بلند مدت خود را نسان می دهد.
 وی تاکید کرد: همچنین برای در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، با کشتار  دام سنگین در داخل کشتارگاه بیش از ۲۰ کیلو از چربی های غیر خوراکی و سمی نیز از لاشه جدا می شود  و به روغن برای صابون سازی تبدیل می شود.

کریمی  از راه‌اندازی و تکمیل 16 صنعت جانبی در کشتارگاه صنعتی دام اهواز با سرمایه گذاری 4 میلیارد تومان خبر داد و گفت: آغل انتظار دام، کارخانه تولید پودر خون، استخوان و گوشت و کارگاه تبدیل روغن از چربی‌های غیرخوراکی بخشی از این صنایع جانبی هستند که به تدریج در این کشتارگاه راه اندازی خواهند شد.

 وی در پایان با اشاره قطع مکرر در اهواز گفت: با توجه به این که تنها کشتارگاه صنعتی اهواز هستیم از اداره برق تقاضای داریم نگاه ویژه داشته باشند چرا که  گوشت ۲۴ ساعت شهر اهواز در اینجا نگهداری می شود و با سلامت مردم به صورت ویژه ای گره خورده است  . هرچند ما ژنراتور داریم اما قطع برق باعث هزینه و  مشکلات اینگونه برای ما می شود. هر چند که همکاری های خوبی نیز پیشتر  با ما صورت گرفته است و سال گذشته  کابل برق ما به سرقت  رفت  اداره برق اکیپ ویژه ای برای وصل مجدد گذاشت که به همین وسیله از این تلاشگران تشکر می کنیم.

گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می‌شودکاملا سالم است/ به مردم گوشت مصرفی  خود را از مراکز مجاز خریداری کنند


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
5
درود بر پرسنل شاغل در کشتارگاه علل الخصوص پرسنل دامپزشکی که تمامی دغدغه آنها فرستادن گوشت سالم بر سر سفره مردم می باشد.خدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
3
مراکزمجازممکنه بین لاشه هاشون یکی دوتا لاشه غیرمجاز هم بفروشن.تازه میتونن بااستامپ رنگ آبی بزنن به لاشه وباتوجه به اینکه قابل خوندن نیست مهرش و معمولا یه لکه آبی جوهراستامپه هرکس بپرسه بگن ببین مهردامپزشکی خورده.اگروجدان زیرپاگذاشته بشه همه کاری از انسانها بر می آید
:
:
:
آخرین اخبار