تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت نظارت استان خوزستان:
جزئیات بازشماری صندوق‌های رأی در آبادان
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خوزستان با اشاره به جزئیات کامل بازشماری صندوق‌های رأی در آبادان گفت: اعلام نتیجه بازشماری صندوق‌های رأی زمان‌بر خواهد بود
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خوزستان با اشاره به جزئیات کامل بازشماری صندوق‌های رأی در آبادان گفت: اعلام نتیجه بازشماری صندوق‌های رأی زمان‌بر خواهد بود.

جلیل مختار با اشاره به اینکه کار بازشماری صندوقهای رای در محل فرمانداری آبادان از عصر روز گذشته آغاز و تا حدود ساعت چهار صبح امروز خاتمه یافته است، افزود: طبق روال باید پس از اتمام بازشماری آرا، صورت جلساتی تنظیم و پس از آن اطلاعات مربوطه وارد سامانه شود و سپس کار تطبیق اطلاعات و در نهایت مغایرت گرفتن انجام شود و انجام این امور زمان بر است.

وی اظهار کرد: هیئت نظارت شهرستان آبادان همچنان بر روی این موضوع در حال کار است و  تاکنون هیچ نتایجی را اعلام نکرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گفتگویی که با رئیس هیئت نظارت آبادان داشتم؛ وی گفت که هیچ چیزی هنوز مشخص نیست و همچنان در حال وارد کردن آمار به سامانه مربوطه هستند تا پس از آن کار تجمیع و مغایرتها را به انجام برسانند. مورد خاصی نیز تاکنون به ما اعلام نشده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خوزستان در پاسخ به سئوالی در خصوص نحوه انتخاب افراد برای بازشماری آرا گفت: در ابتدا قرار بود تا دانشجویانی از دانشگاه اهواز برای کار بازشماری آرا فعال شوند اما به دلیل قرار داشتن در فصل امتحانات و ماه رمضان این کار عملی نشد به همین دلیل بر آن شدیم تا از نیروهایی در خرمشهر که به لحاظ زمانی و فاصله به آبادان نزدیک تر است و مشکلی در بحث روزه داریشان ایجاد نمی شود، بهره ببریم.

مختار افزود: به جز چند نفر از آنان که مورد تائید هیئت نظارت شهرستان قرار نگرفت مابقی افراد تائید شدند، مردم آبادان و به خصوص کاندیداها اطمینان داشته باشند که آنان افرادی مومن، ارزشی و مورد تائید هستند و به هیچ وجه جهت دار عمل نمی کردند و کسانی بودند که مورد تائید هیئت نظارت بوده و با هماهنگی انجام شده این افراد برای بازشماری آراء آمدند.

وی اظهار کرد: به هر حال هرکاری که انجام شود باز هم متاسفانه یک عده ای پیچش ها و قضایای دیگری را می بینند و قصد بزرگنمایی آن و تشویش افکار عمومی را دارند.

مختار با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ انتخابات آبادان است که کار بازشماری آرا انجام می شود، تصریح کرد: این کار در جهت اغنای افکار عمومی، شفاف سازی کار انتخابات برای مردم و کاندیداها، رفع شبهات موجود در بحث انتخابات و مشخص شدن واقعیات انجام شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خوزستان گفت: در هیچ یک از انتخابات گذشته هیچ یک از سیاسیون چنین کاری را در بحث شفافیت سازی انجام ندادند اما ما ۳۰ صندوقی را که خود کاندیداها بر روی آنها دست گذاشته بودند و معتقد بودند که در شمارش آرای آنها تخلفاتی صورت گرفته با بهره گیری از افرادی بی طرف بازشماری کردیم.

مختار افزود: باید برای همه این کارها ارزش گذاشته شود نه اینکه با یک نگاه مغرضانه مسائل را دنبال کنیم، این دیدگاه درست نیست، ما با این اقدام خواستیم تا شفاف سازی کار سیستم نظارتی بر روند انتخابات را به مردم نشان دهیم.

وی با ابراز ناخرسندی از اینکه برخی از افراد می گویند انتخابات مهندسی شده بود، اظهار کرد: من به شخصه حاضر نیستم به نفع فرد یا افرادی پا روی حق الناس بگذارم و به نفع و یا ضرر کسی کاری را انجام دهم، بنده مسئولیت کار هیچ کس را بر عهده نمی گیرم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ظلم و اجحاف زیادی به بنده در فضای مجازی شد و صحبتهای فراوانی علیه من انجام شد اما تنها بر اساس وظایف و مسئولیت محوله انجام وظیفه کردم و حتی در زمان بازشماری آرا حضور نیافتم تا دوباره حرفها و نقل ها پیش نیاید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان خوزستان گفت: از پنج نفری که خود کاندیداها برای نظارت بر کار بازشماری آرا معرفی کردند، یک نفرشان مورد تائید مسئولان مربوطه قرار نگرفت و متاسفانه باز هم کاندیداها به حالت قهر گفتند حاضر نیستند که اجازه حضور به دیگر کاندیداهای معرفی شده شان را بدهند، ما تا این حد با کاندیداها پیش آمدیم اما آنها باز همکاری نکردند.

مختار افزود: همه ما تابع قانون هستیم و باید به هر آنچه نتیجه و خروجی کار است تمکین و به قانون احترام بگذاریم.

وی اظهار کرد: برخی از مغرضان سیاسی قصدشان تخریب نمایندگان و فرماندار است و درست نیست اتهاماتی را به مسئولان وارد و در افکار عمومی شبه سازی کنند، این کار از منظر سیاسیون و عموم مردم مردود است و کسی این چنین افکاری را نمی پذیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار