احتیاج داریم که در بخش تولید تغییر ساختار ایجاد کنیم و تولید کشور را متناسب با تکنولوژی روز ارتقاء دهیم زیرا اگر بخواهیم با توجه به شرایط گذشته تولید داشته باشیم صنعت که یک موجود زنده است پیر میشود و دیگر نمیتواند کارایی لازم را داشته باشد
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت : احتیاج داریم که در بخش تولید تغییر ساختار ایجاد کنیم و تولید کشور را متناسب با تکنولوژی روز ارتقاء دهیم زیرا اگر بخواهیم با توجه به شرایط گذشته تولید داشته باشیم صنعت که یک موجود زنده است پیر میشود و دیگر نمیتواند کارایی لازم را داشته باشد.
بیژن پناهی زاده اظهار کرد: تولیدکنندگان در کشور باید آن نوع از تولیدات خود که دیگر کاربردی ندارد را حذف کنند و باید سعی شود چیزهایی که مورد نیاز است و قابلیت مصرف در بازارهای صادراتی دارد، تولید شود.
وی افزود: تولیدکنندگان نباید فقط به بازارهای داخلی برای تولید خود اکتفا کنند و باید آنچه که تولید میشود، برای صادرات نیز باشد زیرا وقتی تولید صادراتی داشته باشیم میتوانیم علاوه بر بازار داخل به بازار خارج نیز فکر کنیم.
رییس خانه صنعت و معدن خوزستان تصریح کرد: باید تولید صادراتی داشته باشیم زیرا وقتی محصولات تولید شده صادر میشوند، آن محصولات در بازارهای جهانی شناخته و حتی به یک برند تبدیل میشوند؛ با صادرات، کالای تولیدشده ارتقا پیدا میکند و خود را با استانداردهای بین المللی تطبیق میدهد.
پناهی زاده ادامه داد: تولید صادرات محور باعث میشود تا به مسایل مختلفی از جمله بسته بندی، قیمتگذاری، کیفیت کالا و... توجه شود.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید از شیوههای سنتی تولید و بازرگانی خارج شوند، گفت: این واحدها باید به بازاریابی روز مجهز شوند و اصول بازرگانی که یک بال تولید است را به آن توجه کنند. فروش محصول و بازاریابی یک بخش مهم در کنار تولید است که باید به آن توجه ویژه شود.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه سیستم توزیع یک حلقه مفقوده در بخش تولید و صنعت کشور است و باید سیستم توزیع صنعتی قوی شود، اظهار کرد: سیستم توزیع در کشور در خدمت محصولات تولید داخل نیست زیرا حاشیه سود کالاهای خارجی و قاچاق بیشتر است و توزیع کنندگان خود را درگیر توزیع کالای داخل نمیکنند.
پناهی زاده خاطرنشان کرد: باید شرایط فضای کسب و کار در کشور به شکلی فراهم شود تا تولیدکنندگان به تولید باکیفیت و با دوام بپردازند و تولیدات آنها توانایی رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد.