تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۹۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور جمعی از مردم و مسئولان؛
عملیات اجرایی پروژه آبگیر اروندکنار آغاز شد
با حضور جمعی از مردم و مسئولان، عملیات اجرایی پروژه آبگیر اروندکنار در محل تاسیسات شهید درویشی ابوشانک آغاز شد
با حضور جمعی از مردم و مسئولان، عملیات اجرایی پروژه آبگیر اروندکنار در محل تاسیسات شهید درویشی ابوشانک آغاز شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان عصر چهارشنبه در این آئین با اشاره به تاکیدات استاندار خوزستان مبنی بر برنامه ریزی و انجام اقدامات موثر در جهت رفع مشکل افت فشار و قطعی مکرر آب به ویژه در نقاط انتهایی شهر اروندکنار گفت: بر این اساس طرح بومی احداث تاسیسات با هزینه و مدت زمان اجرای کوتاه مدت برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا خلیلی نیا، کسب موافقت مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در تامین اعتیار مورد نیاز اجرای این طرح را یادآور شد و افزود: برای اجرا و انجام این طرح، مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از سوی آبفای استان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر به طور روزانه هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب از آبادان به اروندکنار منتقل می شود که با احداث این تاسیسات، آب در محل اروندکنار تصفیه می شود و به این طریق روزانه۱۰ هزار متر مکعب آب (دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب هم بیشتر از قبل) در شهر اروندکنار تامین و از همان جا به نقاط مختلف شهری انتقال می یابد.

لیلی نیا تصریح کرد: با این اقدام آب به طور ۲۴ ساعته و با فشار خوب و مناسب در اروندکنار خواهیم داشت.

به گفته رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان، این تاسیسات شامل یک ایستگاه پمپاژ آب و دو فیلتر صقلی است که در مجموع و در هر ساعت ۵۰۰ متر مکعب آب را تصفیه و انتقال می دهد.

خلیلی نیا گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده این پروژه ابتدای شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با راه اندازی این تاسیسات، علاوه بر تامین و رفع مشکل افت و کمی آبی در اروندکنار، دیگر کار انتقال آب از آبادان به آنجا را نخواهیم داشت و بخشی از این آب به چوئبده و بخشی دیگر به سایر نقاط شهری دارای مشکل کمی و قطعی آب همچون ذوالفقاری و بهمن ها تزریق می شود.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: اروندکنار
:
:
:
آخرین اخبار