تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۹۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر خدادادی: با تأسی از شهدا بعنوان سرمایه های فرهنگی می توان در مقابل هجمه های دشمنان ایستاد
بیست و نهمین سالگرد شهادت شهید هادی راستی دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن اجتماعات دانشکده پیراپزشکی برگزار شد
دکتر خدادادی: با تأسی از شهدا بعنوان سرمایه های فرهنگی می توان در مقابل هجمه های دشمنان ایستاد بیست و نهمین سالگرد شهادت شهید هادی راستی دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، خانواده آن شهید بزرگوار و جمعی از مسئولین، کارشناسان و پرسنل دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

دکتر علی خدادادی در این مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر بخصوص شهدای دانشگاه را مهم خواند و گفت: همه شهداء اعم از شهدای دانشجو، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم همه جایگاهی ویژه و اعتباری وصف نشدنی دارند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: شهداء انسانهای وارسته ای بودند که توانستند نقش موثری را در تداوم انقلاب، صیانت از منافع ملی و تثبیت انقلاب اسلامی ایفا کنند.

وی درباره شهید و فضیلت شهادت در راه خدا گفت: از نظر اسلام کسی به مقام و درجه شهادت نایل می آید که اسلام با معیارهای خاص خود او را شهید بشناسد. شهدای دانشجو در دانشگاه که محل تلاقی علم و ایمان است، از آن دسته از انسانهایی بودند که به اوج ایمان رسیده و کسب معرفت کرده اند، از این رو کسانی که بتوانند در این جایگاه مقدس، به مرتبه و ویژگی منحصر بفرد شهادت برسند از سایر اقشار جامعه متمایزند و توانسته اند ویژگی بالاتری را کسب نمایند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه امیدواریم رهروان و میراث داران خوبی برای شهدای عزیز باشیم، اظهار داشت: اگر شهدای دانشجوی دانشگاه در این زمان حضور داشتند بدلیل دارا بودن فضائل و ویژگی های منحصر بفرد، مسئولیت های کلان دانشگاه و کشور به آنان سپرده میشد.

خدادادی با بیان اینکه شهداء سرمایه هایی هستند که در راه اعتقادات خود و اهداف متعالی اسلام با انگیزه برقراری ارزش ها، جان خود را فدا کردند، تصریح کرد: برگزاری این مراسم می تواند گوشه ای از رشادتها و ایثارگری های این عزیزان را برای دیگران نشان دهد، البته نیاز است با توجه به گذشت چندین سال از شهادت این عزیزان، شیوه های دیگری مانند احداث یادمان ها از جمله یادمانی که در دانشگاه ایجاد شد، جهت معرفی شهدا به نسل جدید و اقشار مختلف جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بعنوان اولین دانشگاه دولتی کشور میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام گرانقدر بود، افزود: وجود شهدای دانشجوی دانشگاه می تواند الگوی مناسبی برای نسل آینده باشد، زیرا شهداء بعنوان سرمایه های فرهنگی جامعه هستند که با تأسی از راه و روشهای آنان می توان در مقابل هجمه های دشمنان ایستاد و از شرایط اجتماعی کشور صیانت کرد.

خدادادی ادامه داد: لازم است در زمینه ترویج فرهنگ شهادت و نیز معرفی راه و روشهای این عزیزان اقداماتی انجام گیرد. همچنین می توان با تلفیق خاطرات شفاهی، دست نوشته ها و کتابچه ای از این شهداء، مجموعه ای تدوین کرد و بعنوان سرمایه خوب فرهنگی در دانشگاه نگهداری و در اختیار علاقمندان قرار داد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان ضمن تشکر و قدردانی از خانواده متدین این شهید بزرگوار و والامقام خاطرنشان کرد: خانواده شهید راستی توانسته اند با تقدیم این شهید به جامعه، مقام و منزلت ویژه ای در پیشگاه خداوند داشته باشند و باید مورد تکریم ویژه ای قرار گیرند.
:
:
:
آخرین اخبار