تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۹۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال از جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی
بیش از ۱۸۲ اثر در قالب شعر فصیح و شعر شعبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است
دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی (یادمان دعبل خراعی) با اشاره به استقبال بسیار خوب شاعران داخلی و خارجی از جشنواره، اظهار کرد: بیش از ۱۸۲ اثر در قالب شعر فصیح و شعر شعبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سید کریم موسوی گفت: این دوره از جشنواره با استقبال بسیار زیادی از سوی شاعران همراه بوده به طوری که آثار بسیاری با کیفیت بسیار خوب به جشنواره ارسال شد.

 وی با بیان این‌که مهلت دریافت آثار برای هشتمین جشنواره شعر عربی رضوی پایان یافته است، افزود: بیش از ١٨٢ اثر در دو بخش فصیح و شعبی تا ٢٠ تیر که آخرین مهلت دریافت آثار بود، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مقایسه با سال گذشته از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده است.

موسوی با اشاره به این که آثار دریافتی از شاعران سراسر کشور و همچنین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دریافت شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره شاعران کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین، کویت و امارات نسبت به ارسال آثار و شرکت در جشنواره اقدام کرده‌اند.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی (یادمان دعبل خزاعی) با بیان اینکه از ٢٢ تیر بررسی و داوری آثار توسط هیات داوران آغاز شد، تصریح کرد: هیات داوران این دوره از جشنواره متشکل از عباس حزباوی، سید شُبَر حسینی، سالم ساری، علی عفراوی طرفی و عدنان غزی است.

وی با بیان این که جشنواره شعر رضوی ١٠ مرداد امسال به میزبانی شهرستان کارون آغاز به کار خواهد کرد، افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره طبق روال همه ساله در شهرستان شوش و مرقد دعبل خزاعی برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از سری برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصـومه (س) همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی در استان خوزستان برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار