تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی 15 هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه دز
در راستای حفظ و تکثیر ماهیان بومی در رودخانه دز 15 هزار قطعه بچه ماهی روز چهارشنبه از سوی شهرداری دزفول در این رودخانه رهاسازی شد
در راستای حفظ و تکثیر ماهیان بومی در رودخانه دز 15 هزار قطعه بچه ماهی روز چهارشنبه از سوی شهرداری دزفول در این رودخانه رهاسازی شد.

شهردار دزفول صبح چهارشنبه گفت: در این اقدام که با هدف کمک به حفظ و تکثیر ماهیان بومی رودخانه دز صورت گرفت تعداد 10 هزار قطعه بچه ماهی از نوع شیربت و پنجهزار قطعه از نوع کپورماهی در رودخانه دز رها سازی شد.

محمدرضا کرمی نژاد ، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی رودخانه دز را اولویت طرح های عمرانی و گردشگری شهرداری دزفول برشمرد و افزود: این شهرداری در اجرای طرح های عمرانی و احداث بوستان های ساحلی اولویت را بر حفظ رودخانه دز قرار داده است.

وی افزود: شهرداری دزفول با رهاسازی این تعداد بچه ماهی در پایین دست سد تنظیمی علی کله حفاظت از گونه های بومی آبزی در این رودخانه را با جدیت مورد توجه داشته و در این راستا با اداره حفاظت محیط زیست همچون گذشته همکاری می کند.

رودخانه دز که از کوههای زاگرس و گرگر لرستان سرچشمه می گیرد از سوی دوستداران محیط زیست به عنوان سومین رودخانه با کیفیت و پاک جهان معرفی شده است.

این رودخانه به عنوان سومین رودخانه پرآب کشور و شاهرگ حیات اقتصادی شمال خوزستان نقش اساسی و مهمی در پویایی اکوسیستم و محیط زیست منطقه و نیز تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شمال استان خوزستان دارد.

رودخانه دز با آبی سرد و زلال علاوه بر پتانسیل گردشگری ، زیستگاه انواع آبزیان بومی و بعضا منحصر بفرد است.

انواع آبزیان رودخانه و پستانداران آبی رودخانه در اکوسیستم شیرین رودخانه دز زیست می کنند که شامل انواع ماهیان رودخانه از جمله ماهی شیربت،برزم و کپور ماهی و انواع دیگر موجودات ریز آبی و کف آبزی است .

علاوه براین آبزیان ،گونه هایی از پستانداران آبی دیگر نظیر ریزآبزی و کف آبزی از جمله شنگ (از جمله پستانداران آبی)،خزندگان آبزی نظیر لاک پشت خزری و گونه مهم و در خطر انقراض لاک پشت فراتی نیز در رودخانه دز زندگی می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار