تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۵۰۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
کابینه دولت جدید باید متخصص و متعهد باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت مردم جای نگرانی دارد، گفت: کابینه دولت جدید باید متخصص، متعهد، ولایت مدار و انقلابی باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معیشت مردم جای نگرانی دارد، گفت: کابینه دولت جدید باید متخصص، متعهد، ولایت مدار و انقلابی باشد.

علی گلمرادی اظهار داشت: دولت جدید تا چند روز آینده باید شروع به کار کند. در دوره جدید دولت دوازدهم باید اولویت خود را بر رفع مشکلات اشتغال جوانان بگمارد.

وی افزود: شرایط کشور شرایط خاص بوده و باید رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه به‌گونه‌ای عمل کند که به نسبت سالیان گذشته وزارتخانه‌ها به صورت متفاوتی فعال شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: یعنی اولویت‌ها را به‌خوبی تشخیص دهد، این اولویت برای همه مشخص بوده بحث اشتغال، اقتصاد، معیشت مردم امروز جای نگرانی داشته و جزو مسائل اول کشور باشد.

وی گفت: ترکیب کابینه باید به‌گونه‌ای باشد، در انتخاب وزرا به‌طوری عمل شود تا از کارآمدی خوبی برخوردار شوند و با وجود آن مسائل، مشکلات کشور رفع شود.

گلمرادی عنوان کرد: رئیس‌جمهور به مشکلات کشور واقف شده، باید در انتخاب کابینه کارآمد و پویا همت کند، مجلس شورای اسلامی هم حتماً بر اساس شایستگی و توانمندی وزرا ورود خواهد کرد.

راه نجات کشور تشکیل کابینه قوی است

وی افزود: مجلس بر تمام مشکلات کشور، مردم اشراف دارد و به این نتیجه رسیده‌ایم راه نجات کشور در تشکیل یک کابینه قوی، دولت کارآمد تا از این طریق بر مشکلات غلبه کنیم.

نماینده مردم بندر هندیجان، امیدیه و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه ما باید همت کرده، هم رئیس‌جمهور، تیم تصمیم‌ساز وی و مجلس شورای اسلامی با پرهیز از مسائل سیاسی‌کاری، سیاسی بازی، سهم خواهی، افرادی گزینش کنند که برای مردم دلسوزی کنند.

وی گفت: امروز دولت و مجلس مدیون مردم شریف ایران هستند، این مردم هستند که دولت و مجلس را شکل دادند، بنابراین دولت حق ندارد بر اساس سلایق شخصی، سیاسی، جناحی و حزبی تصمیم بگیرند.

گلمرادی عنوان کرد: دولت باید بر اساس خواسته‌های به‌حق مردم با پرهیز از این سلایق سیاسی، حزبی، شخصی تصمیم صحیح و عقلانِ ای بگیرند. ما در یک شرایطی هستیم که دیگر محکوم‌به تصمیم سازی، تصمیم‌گیری درست و صحیح هستیم.

وی افزود: ما دیگر حق نداریم به آزمون خطا یا بر اساس احساسات تصمیم بگیریم، شرایط اقتصادی ما یک شرایط حاد، خاص است. امروز جوانان که سرمایه‌های این کشور هستند، به سبب بیکاری هدر می‌روند.

کابینه جدید باید توانمند و متعهد باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که انشالله انتخاب یک کابینه توانمند، کارآمد، متعهد، متخصص این سرمایه‌ها را در راستای منافع ملی بتوانیم به‌کارگیری کنیم تا مشکل بیکاری جوانان رفع و هم تولید داخلی و درآمد کشور افزایش پیدا کند.

وی گفت: اگر ثروت کشور افزایش پیدا کند می‌توانیم در بخش زیرساخت‌ها و مشکلات اصلی بپردازیم، امروز ایران اسلامی می‌تواند با یک دولت قوی جهش چند برابری را در منطقه داشته باشد.

گلمرادی در خصوص نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب درباره کابینه دولت عنوان کرد: همه مسئولان کشور آگاه هستند به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بخشی از نکاتی که بیان کردم مربوط می‌شود به تأکیدات حضرت آقا که همه ما باید آن‌ها را نصب العین قرار بدهیم.

وی افزود: رهبری در خصوص کابینه دولت جدید بحث تعهد، تخصص، قوی، کارآمدی دولت و مجلس را مطرح فرمودند. رئیس‌جمهور بر این فرمایشات آگاه و واقف است. ایشان در چندین جلسه تأکید داشتند که باید فراجناحی عمل کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: رهبری تأکید دارند فراجناحی باید بر اساس شایستگی، شایسته‌سالاری نسبت به تشکیل کابینه اقدام کنند. الحمدالله یک هماهنگی و تأمل خوبی بین دولت و مجلس برقرار است.

دولت و مجلس مصمم برای نجات کشور هستند

وی گفت: این تعامل و همراهی نه به این مفهوم که ما به دنبال رضایت خود بر اساس خواسته‌های شخصی، سلایق حزبی باشیم. برای نجات کشور که همه مصمم هستند هم دولت و مجلس بر این اراده بوده که در دولت جدید متفاوت کار شود.

گلمرادی عنوان کرد: مجلس در جایگاه قانونی و دولت هم در جایگاه اجرایی بتوانند موانع و مشکلات امروزه کشور را با همکاری یکدیگر رفع کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار