تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۵۳۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر صنعت:
مشکلات ناحیه صنعتی گتوند تا پایان امسال رفع می‌شود
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از رفع مشکلات واحدهای ناحیه صنعتی گتوند تا پایان امسال خبر داد
مشکلات ناحیه صنعتی گتوند تا پایان امسال رفع می‌شودمعاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از رفع مشکلات واحدهای ناحیه صنعتی گتوند تا پایان امسال خبر داد.

علی یزدانی چهارشنبه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان گتوند با بیان اینکه در آینده نزدیک یک هیات کارشناسی برای بررسی وضعیت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گتوند به این شهرستان اعزام می شود گفت: علت تعطیلی و وضعیت واحد های صنعتی پس از بررسی با همکاری فرمانداری راه اندازی می شوند. ضمن اینکه واحدهای فعال نیز تقویت خواهند شد.

وی همچنین در خصوص برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برای بهبود وضعیت ناحیه صنعتی گتوند گفت: با توجه به نیاز این شهرستان و به دلیل محروم بودن منطقه توجه به واحدهای صنعتی آن مورد نظر بوده ضمن اینکه زیرساخت های ناحیه صنعتی گتوند نسبتا کامل است و نقص های محدود و جزئی وجود دارد که در سال جاری برطرف می شوند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ارتباط با حمایت از سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی گتوند نیز گفت: قرار شد گزارشی از این ناحیه صنعتی تهیه شود و در راستای حمایت از سرمایه گذاران این منطقه اقداماتی از جمله آموزش ، تحقیق و توسعه برای کارکنان و مدیران این واحدها انجام می شود.

یزدانی در خصوص پرداخت تسهیلات به واحد های ناحیه صنعتی گتوند گفت: با توجه به ویژگی های این منطقه از محل 5/1 میلیارد دلاری که اخیرا با پیشنهاد دولت، موافقت مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی تصویب شده و هم از منابعی که در اختیار حوزه معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهوری است، تسهیلاتی با نرخ پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به واحدهای صنعتی این شهرستان اعطا می شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص تعطیلی برخی از واحد های ناحیه صنعتی شهرک صنعتی گتوندگفت: این ناحیه صنعتی از اوایل انقلاب تاسیس شده است و ازسال 85 تحویل شهرک های صنعتی شده است، و چون ناحیه صنعتی روستایی بوده، تعدادی از این واحد ها از قبل تعطیل شده است،ولی با برنامه ریزی و رفع مشکلات آن واحد های صنعتی که امکان داشته باشد راه اندازی می کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز چهارشنبه به همراه معاونان خود جهت بررسی مشکلات ناحیه صنعتی گتوند به این شهرستان سفر و از واحدهای صنعتی این ناحیه بازدید کرد.

در این بازدید که محمدیان مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان،حسن زاده مدیرکل صنعت،معدن و تجارت خوزستان، علی خدری غریبوند فرماندار گتوند و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند،صنعتگران درجلسه ای مشکلات خود را مطرح کردند.

ناحیه صنعتی گتوند با هدف اشتغالزایی، رونق کسب و کار و توسعه شهرستان در زمینی به مساحت 24 هکتار بنا شده و 20 واحد صنعتی در بخش های مختلف در این ناحیه وجود دارد.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، صالح شهر ، ترکالکی، جنت مکان و نیز 45 روستا است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار