تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دشت آزادگان عنوان کرد:
تامین آب شرب، کشاورزی و تالاب‌ها مطالبه خوزستانی‌ها از وزارت نیرو
اولین سفر وزیر جدید نیرو از استان خوزستان آغاز شد و در این سفر خط انتقال آب از بستان به چذابه به منظور رفاه حال زائران افتتاح شد
نماینده دشت آزادگان گفت: اولین سفر وزیر جدید نیرو از استان خوزستان آغاز شد و در این سفر خط انتقال آب از بستان به چذابه به منظور رفاه حال زائران افتتاح شد.

قاسم ساعدی در حاشیه سفر وزیر نیرو به چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در کمتر از دوماه توسط سازمان آب و برق استان اجرایی شد.

وی افزود: در سفر وزیر نیرو نشستی با حضور مجمع نمایندگان استان درخصوص آب، برق و چالش‌های موجود در این حوزه‌ها برگزار خواهد شد.

ساعدی تصریح کرد: مجمع نمایندگان خوزستان در این خصوص محورهایی را مشخص کرده‌اند و با وزیر نیرو در میان خواهند گذاشت.

وی عنوان کرد: پیش از این و در حاشیه جلسات رای اعتماد به وزیر نیرو، خواسته‌های نمایندگان به صورت شفاف و بدون تعارف با وی مطرح شد اما قرار است در این جلسه خواسته‌ها با حضور مدیران ارشد استانی مطرح شوند.

ساعدی ادامه داد: در بخش انتقال آب، خواسته‌های ۵ میلیون خوزستانی که در این استان زندگی می‌کنند مطرح می‌شود. همچنین وزارت نیرو در خصوص تامین حق‌آبه‌ تالاب‌ها مسئول است و در این نشست این خواسته مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان مردمی مدافع، مرزدار و نجیب هستند و مستحق این ظلم‌ها و محرومیت‌ها نیستند، گفت: احیای تالاب‌ها نیاز بازگشت طبیعت به قبل است چراکه خشک بودن تالاب‌ها منشاء ریزگردها است.

ساعدی افزود: تامین حق‌آبه کشاورزی در تمامی شهرهای استان از خواسته‌های نمایندگان است چرا که ۸۰ درصد معیشت خوزستانی‌ها از طریق کشاورزی است؛ از این رو یکی از وظایف اولیه دولت و وزارت نیرو تامین آب مورد نیاز کشاورزی است.

وی اظهار کرد: همچنین در این جلسه طرح موضوع تامین آب شرب مردم استان نیز در دستور کار قرار دارد چراکه EC بالای آب و کیفیت نامطلوب آن باید رفع شود و باید آب شرب سالم، با کیفیت و در حد استاندارد ملی در اختیار مردم استان قرار داد.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از وزیر نیرو انتظار داریم در خصوص پرداخت حق‌آبه آبزیان، دامداران، نهرها و رودخانه‌ها اقدام کنند. رودخانه‌ها و نهرهای استان نباید خشک شوند و با توجه به اهمیت آن‌ها در زنده نگه داشتن طبیعت، باید حفظ شوند.

ساعدی گفت: رییس جمهور نیز بر این باور است که نباید با طبیعت جنگید. باید همسو با این نظر رئیس جمهور پیش رفت و همیشه خوزستان را به عنوان جلگه حاصل‌خیز ایران در طول تاریخ، سرسبز حفظ کنیم.

وی افزود: گرفتن آب از سرشاخه‌های کارون و کرخه ظلم بسیار بزرگی به طبیعت خوزستان و مردم آن خواهد بود.امیدواریم وزیر‌ نیرو با رویکرد جدید در این وزارتخانه نسبت به انتقال آب کارون و کرخه تجدید نظر کند و مردم خوزستان با آرامش کامل به زندگی خود ادامه دهند.

ساعدی گفت: خوزستان بیشتر از دیگر استان‌ها و حتی فلات مرکزی حق دارد. باید صنایع آب بر در فلات مرکزی بویژه اصفهان، یزد و کرمان به حداقل برسند تا شاهد پایان بحران انتقال آب باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان خوزستان در دولت یازدهم در خصوص طرح‌های انتقال آب به خوبی عمل کرده است، افزود: کمیته‌ای از کمیسیون انرژی، کشاورزی و منابع آبی با حضور هیات رئیسه مجلس و وزارت نیرو تشکیل و دراین کمیته گزارش‌هایی ارائه شد و در پایان دولت یازدهم طرح‌ها تعلیق شدند و انتظار داریم آقای اردکانیان با تفکر مدیریتی جدید در زمینه مدیریت آب ورود پیدا کند.

ساعدی گفت: در غیر اینصورت خوزستانی‌ها و نمایندگان مردم آن‌ها در مجلس تکلیف دارند تا جایی که امکان دارد پیگیر شده و جلوی اجرای این طرح‌ها را بگیرند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
آیا جل مشکلات مردم مهم تر است یا تغییر اسم شهرهای خوزستان؟
:
:
:
آخرین اخبار