تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: صرف انتقال آب یا عدم انتقال آب نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد
این اعتقاد که فقط مسئله انتقال آب یا تأمین منابع جدید آب می‌تواند مشکلات نقاط کم آب را به شکل پایدار برطرف کند در وزارت نیرو وجود ندارد در مقابل نیز صرف عدم انتقال آب قادر نیست که یک شرایط پایدار و مطمئن را در نقاط پرآب تضمین کند
صرف انتقال آب یا عدم انتقال آب نمی‌توان مشکلات را برطرف کردوزیر نیرو گفت: این اعتقاد که فقط مسئله انتقال آب یا تأمین منابع جدید آب می‌تواند مشکلات نقاط کم آب را به شکل پایدار برطرف کند در وزارت نیرو وجود ندارد در مقابل نیز صرف عدم انتقال آب قادر نیست که یک شرایط پایدار و مطمئن را در نقاط پرآب تضمین کند.

رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه خوزستان علاوه بر ظرفیت‌های خدادادی باید به دلیل نیروی انسانی فعال، سرآمد و الگوی دیگر مناطق دیگر کشور شود اظهار داشت: باید به نوعی اقدام کرد که خوزستان برای سرمایه‌گذاران جاذبه داشته باشد و از اقداماتی که سبب ایجاد مهاجرت می‌شود جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با همدلی و همفکری در جهت برطرف کردن نقاط ضعف تلاش کرد، افزود: باید ریشه مشکلات را شناسایی کنیم و از گذشته مدیریتی خویش درس بگیریم.

وزیر نیرو بیان کرد: باید با رسیدگی‌های جدی، مشکلات پیش رو را برطرف کنیم از این رو با همه مجموعه‌های وزارت نیرو در خدمت مردم استان خوزستان هستم.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب، تولید و ارائه برق مطمئن و پایدار و نیز برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی در حد ممکن و مقدور تلاش می‌کنیم، گفت: این اعتقاد که فقط مسئله انتقال آب یا تأمین منابع جدید آب می‌تواند مشکلات نقاط تشنه و کم آب ما را به شکل پایدار برطف کند در وزارت نیرو وجود ندارد.

باید به نوع مصرف آب و جانمایی مناسب برای صنعت توجه کنیم

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه همچنین در مقابل نیز صرف عدم انتقال آب قادر نخواهد بود که یک شرایط پایدار و مطمئن را در نقاط پرآب تضمین کند، عنوان کرد: باید به نوع مصرف آب و جانمایی مناسب برای صنعت توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر آب به درستی و به صورت صحیح استفاده شود برای مصارف مختلف همه مردم کشور به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه درست است که می‌گویند مشکل ما مدیریت آب است ولی باید تعریف آن را نیز به خوبی بیان کرد، تاکید کرد: میلیون‌ها مترمکعب آب از رودخانه کارون را آلوده کردیم و از این امکان نیز محرومیم که بتواینم با تصفیه از آن برای آب شرب استفاده کنیم اکنون باید هزاران میلیارد سرمایه‌گذاری برای انتقال آب داشته باشیم چرا که به این نعمت خدادادی بی‌توجه بوده‌ایم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار