تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۶۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار دراستان؛
چاپ 4 کتاب بومی خوزستان برای دوره پیش دبستانی
چهار کتاب درسی دوره پیش دبستانی برای نخستین بار در خوزستان متناسب با شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی خوزستان توسط مولفان استانی بومی سازی، تدوین شد و به چاپ رسید
معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: چهار کتاب درسی دوره پیش دبستانی برای نخستین بار در خوزستان متناسب با شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی خوزستان توسط مولفان استانی بومی سازی، تدوین شد و به چاپ رسید.

اردشیر شجاعی یکشنبه با اشاره به ضرورت دوره پیش دبستانی در فرآیند آموزشی نوآموزان، تصریح کرد: توسعه کیفی پیش دبستانی نیز از اولویت های آموزش و پرورش است به همین منظور چهار کتاب دوره پیش دبستانی با عنوان هایی نظیر زبان آموزی یک و دو، باغ قرآنی و مهارت های دست ورزی از کمیته تالیف وزارت آموزش و پرورش مجوز انتشار گرفتند و در سال تحصیلی جاری به نوآموزان پیش دبستانی تدریس می شوند.

وی گفت: در هر استان کتاب های دوره پیش دبستانی بر اساس فرهنگ و شرایط اجتماعی همان منطقه گردآوری می شود که برای نخستین باردر خوزستان کتاب دوره پیش دبستانی با همین رویکرد به چاپ رسیده است.

وی اهمیت دوره پیش دبستانی در خوزستان را نسبت به سایر استانها بیشتر دانست و گفت: خوزستان دارای تعداد زیادی دانش آموز عشایری، مناطق محروم و دوزبانه است و این دانش آموزان هنگام ورود به پایه اول ابتدایی با مشکلات بالقوه خاصی روبرو هستند که برای رفع این مشکلات و به حداقل رساندن تکرار پایه اول و جلوگیری از خارج شدن آنها از چرخه تعلیم و تربیت ، یکی از راهکارهای مهم گذراندن دوره پیش دبستانی است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان رتبه اول جذب نوآموزان در دوره پیش دبستانی را در کشور دارد ،خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 96-95 موفق شدیم 95 هزار و 108 نوآموز در خوزستان را جذب دوره پیش دبستانی کنیم و نسبت به سه سال قبل این آمار افزایشی سه برابری نشان می دهد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در دوره پیش دبستانی تقویت زبان شفاهی معیار از اهمیت بالایی برخوردار است و نوآموز باید در پایان این دوره از توانایی بیان و درک مکالمه قوی در زبان فارسی برخوردار باشد. همچنین مهارت های دست ورزی نظیر گرفتن مداد و نقاشی کردن با آن باید در نوآموز افزایش پیدا کند.

شجاعی در عین حال با تاکید بر آموزش مربیان پیش دبستانی گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری، چهار هزار مربی پیش دبستانی در مناطق و نواحی 40 گانه آموزش و پرورش خوزستان تحت آموزش های کارگاهی قرار می گیرند و مربیانی نیز که به تازگی جذب آموزش و پرورش شده اند، می توانند از 120 هزار نفر ساعت آموزش در این کارگاه ها بهره مند شوند و مهارت های لازم را برای چگونگی کار با کودک به دست بیاورند.

اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در 2 سال گذشته دوره پیش دبستانی را در استان اجباری اعلام کرد.

در سال تحصیلی 96-95 95 هزار و 108 نوآموز در خوزستان جذب دوره پیش دبستانی شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار