تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۵۷۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:
۶۰میلیارد در ایام‌اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه هزینه‌شد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: موکب داران خوزستانی در مرز چذابه و شلمچه حدود ۶۰ میلیارد تومان در ایام اربعین سال جاری هزینه کردند.

حجت الاسلام سید محمود موسوی در مراسم تقدیر از موکب داران شهرستان اهواز در بیت آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۹۴۰ موکب در مرز شلمچه و چذابه به ثبت رسانده و همچنین ۳۶ موکب به عراق اعزام کردیم.

موسوی با اشاره به ارسال اقلام غذایی کمکی به مرز مهران تصریح کرد: وقتی مسئله زلزله کرمانشاه پیش آمد ۱۷ موکب با توانایی پذیرانه روزانه ۱۵ هزار وعده را به این استان اعزام کردیم. همچنین برای زلزله زدگان حدود ۱۰ تریلر آب، ۲۵ تن آرد و ۸۰۰ تن کنسرو بین آنها توزیع شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان یادآور شد: کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان بر عهده سازمان عتبات استان بود؛ مشارکت های مردمی یعنی کلیه امکانات مواکب برای خدمات رسانی آنها به زائران باید مردمی باشد.

موسوی با تأکید بر اینکه باید اداره مواکب در تمامی شهرستان ها مردمی باشد، گفت: یک ریال پول دولتی برای اربعین یا هیچ انبار ذخیره ای آذوقه در اختیار ستاد قرار ندارد.

وی بیان کرد: موکب داران خوزستانی در مرز چذابه و شلمچه حدود ۶۰ میلیارد تومان در ایام اربعین سال جاری هزینه کردند؛ از این مبلغ حدود ۱۳ میلیارد تومان را ستاد بازسازی با دریافت هدایای مردمی و خیران تأمین کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به پذیرایی هر سه وعده غذایی در مواکب عنوان کرد: ۷۰ تریلر آب معدنی هدیه به ما رسید، گفت: روزانه چهار هزار قالب یخ هم به مواکب اهدا می شد.

موسوی خبر داد: بیش از ۱۲۰ تن میوه دریافتی از سوی خیران بین مواکب توزیع شد، در ایام اربعین روزانه ۲۵۰ هزار قرص نان و سه هزار تن آرد بین مواکب مرز چذابه و شلمچه توزیع می شد.

وی ادامه داد: ارزش فعالیت در دستگاه امام حسین (ع) قابل برآورد نیست، از ورودی استان تا کربلا (اندیمشک با ۶۰ موکب و سایر شهرها) موکب های بسیاری استقرار داده و به زائران حسینی خدمت رسانی کردیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد: ۴۰۰ خانه برای اسکان زائران در ستاد ثبت نام کرده و به صورت رایگان از زائران حسینی پذیرایی کردند.

موسوی با اشاره به اینکه تعداد مواکب تا یک هزار و ۵۰۰ واحد هم قابل افزایش است، اظهار کرد: بالای ۳۰ هزار وعده غذایی به صورت روزانه در کشور عراق توزیع می شد.

وی یادآور شد: در زمینه پذیرایی با خیال راحت فعالیت و حتی به مرز مهران نیز در قالب توزیع آب، آرد، نان و غیره کمک هایی ارسال کردیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد: ۱۹۸ موکب خواهر در مسیر چذابه و همچنین ۷۶ موکب خواهر در شلمچه داشتیم.

موسوی خطاب به نماینده ولی فقیه در خوزستان در ارتباط با نیازمندی های مواکب گفت: با توجه به افزایش دمای هوا طی سال های آینده دیگر چادر و موکب های این شکلی جواب نمی دهد و نیاز به ساخت و ساز دارند.

وی اضافه کرد: احداث سردخانه، نمازخانه و انبار مرکزی، تأمین امنیت داخلی و درونی مواکب، انجام امور فرهنگی (حضور مسئولان فرهنگی، اعزام مبلغان و...) و همچنین ساماندهی بیشتر موکب های بین راهی از دیگر نیازمندی های ایام اربعین است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار