شرکت پخش فرآوردههای نفتی از جایگاه داران خواسته میزان سوخت مورد نیاز خود را از طریق افراد واسطه یا همان رانتهای کاغذی مابین جایگاه داران و انبار سوخت خریداری کنند
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان خوزستان گفت: شرکت پخش فرآوردههای نفتی از جایگاه داران خواسته میزان سوخت مورد نیاز خود را از طریق افراد واسطه یا همان رانتهای کاغذی مابین جایگاه داران و انبار سوخت خریداری کنند.
ابراهیم بعاجی ظهر امروز درباره خرید سوخت جایگاه داران از طریق شرکتهای واسطه به نام شرکتهای برندسوخت، اظهار کرد: شرکت پخش فرآوردههای نفتی با اجرای طرح خرید سوخت با واسطه شرکتهای برند در صدد اجرای اصل ۴۴ خصوصی سازی است اما برند سازی معنی و مفهوم دیگری دارد و آن اینکه باید از رقابت وکیفیت متنوع برخوردار باشد.
وی افزود: ورود شرکت پخش با اجرای طرح برندینگ به این شیوه در واقع ورود به حیطه مالکیت جایگاه داران است.
بعاجی با اشاره به اعتراض صنف جایگاه داران به واسطه شدن شرکتهای کاغذی و رانتی در خرید و فروش سوخت عنوان کرد: شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران از جایگاهداران خواسته میزان سوخت مورد نیاز خود را از طریق افراد واسطه یا همان رانتهای کاغذی مابین جایگاه داران و انبار سوخت خریداری کنند.
وی عنوان کرد: قطعا واسطهها اشخاص حقیقی نیستتد بلکه شرکتهایی هستند که هیچگونه تجربهای در این زمینه ندارند.
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان خوزستان با اشاره به اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون انرژی به این طرح گفت: در جلسهای که با حضور اعضای کمسیون انرژی، بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهشهای مجلس، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران برگزارشد، مخالفان این طرح اعتراض خود را به اجرای این طرح اعلام کردند.
بعاجی با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره حق العمل کاری چندین سال است، توسط شرکت پخش فرآوردههای نفتی اجرایی نشده است، گفت: چرا همزمان با مطرح شدن طرح برند، شرکت پخش فرآوردههای نفتی در صدد اجرای حق العمل برای آن شد؟
وی عنوان کرد: آیا اجرای این طرح جز این نیست که مقداری از پول کارمزد سوخت فروش رفته متعلق به زحمتکشان و سرمایه گذران جایگاه دار کم و پول آن تقدیم واسطهها میشود.