تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۸۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
نباید اجازه کشت محصولات پرمصرف داده شود
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش محسوس بارش در استان نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به این شرایط امسال نباید اجازه کشت محصولات پر مصرف داده شود، از نظر ما حتی کشت محصولاتی نظیر گندم هم با ریسک بالا خواهد بود.

کوروش بهادری شنبه در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوضه زهره و مارون در استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آبی افزود: .در سال زراعی جاری میزان بارشهای استان 48 میلی متر بوده درحالی که این شاخص در سال زراعی گذشته 63 میلی متر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از سال 1360 تاکنون شاهد خشکسالی های مکرر دراستان بوده ایم گفت: متاسفانه این پدیده در سال 1395 رشد بی سابقه ای داشته است، در مناطق زاگرس و شمال غرب بیشتر شاهد کارش باران بوده ایم که نتیجه روند رو به رشد گازهای گلخانه ای است.

بهادری با اشاره به اینکه حیات حدود هفت استان به بارش در منطقه زاگرس وابسته است یادآور شد: اگر این منطقه دچار مشکل شود باز هم شاهد کاهش پوشش گیاهی و افزایش دما خواهیم بود.

وی اظهار کرد: از سال 1347 تا 1395 دمای کشور به طور میانگین هر 10 سال 4 دهم سیلیسیوس افزایش پیدا کرده است اما وضع در کلانشهرها بحرانی تر است.

بهادری یادآور شد: با اشاره به اینکه میانگین دمای هوا در کشور از 15 به 18 درجه سانتی گراد افزایش یافته افزود: مجموع بارش سالانه از 285 در سال 1366 به 220 میلی متر در سال 95کاهش یافته ضمن آنکه تبخیر نیز بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: یکی از مشکلات در تمام دنیا افزایش گازهای گلخانه ای است و کشور ایران در تولید این گازها در رتبه هشتم قرار دارد که اگر کنترل نشود با تهدیدات جدی مواجه خواهیم بود.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی و شهرستان هندیجان در جنوب استان در انتهای حوضه رودخانه زهره قرار دارند.

این 2 شهرستان که از مناطق کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات زراعی در خوزستان هستند، در سال های گذشته با تنش بی آبی روبه رو بوده اند. 

بنابر گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، 70 درصد مناطق خوزستان درگیر خشکسالی بوده اند و از نظر افزایش میانگین دمای روزانه در کشور نیز این استان، رتبه چهارم را دارد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
اين را نكاريم . اون را نخوريم . اين گران شد . اون نيست
پس كلا برويم بميريم .
نه آب داريم . نه هوا داريم . بهتر نيست همه باهم برويم بميريم ؟؟؟!!!!!
آمار خودكشي را نمي بينيد بالا رفته .
بيكاري بي داد مي كنه دايم دارن شاخص هاي بيكاري را عوض مي كنند كه آمار بيكاري را كمتر نشون بدهند
:
:
:
آخرین اخبار