تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۵۹۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس:
نگاه مسئولان ملی به خوزستان تغییر کند
نگاه مسئولان ملی به خوزستان تغییر کندنماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس گفت: باید نگاه مسئولان ملی به خوزستان تغییر و مدیران استانی با اطلاعات، ارقام و آمار صحیح پشتوانه نمایندگان مجلس این استان باشند.

علی گلمرادی ظهر روز شنبه در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اعضای مجمع نمایندگان این استان اظهار کرد: با وجود ظرفیت های خوب کشور به دلیل سوء مدیریت نهادهای اقتصادی و سیاسی، در دو دهه اخیر، وضعیت معیشتی مردم به مشکلات فراوانی مواجه شده است.

وی افزود: به صورت معمول بین ظرفیت های اقتصادی، صنعتی استان و رفاه اجتماعی رابطه مستقیمی وجود دارد. اما ماسفانه اغلب مدیران در این زمینه دچار خطا می شوند و وضعیت معیشتی مردم را با اسایر استان هایی که ظرفیت خاصی ندارد، مقایسه می کنند.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمد خوزستان به تنهایی می تواند امور جاری کشور را تأمین کند، گفت: در حال حاضر این استان در بخش رفاه اجتماعی دچار کمبودهایی فراوانی است. برای حل مشکلات این استان باید بین مسئولان همگرایی ایجاد شود؛ خوزستان کارگاه اقتصادی و تولیدی کشور است و بی تفاوتی به آن با نابودی کشور مساوی خواهد بود.

گل مرادی با گلایه از اینکه وقتی شایستگی، تفکر، دانش و توانمندی در انتصابات نباشد چنین وضعیتی در استان حاصل می شود، گفت: باید نگاه مسئولان ملی به خوزستان تغییر و مدیران استانی با اطلاعات، ارقام و آمار صحیح پشتوانه نمایندگان مجلس این استان باشند.

وی با اشاره به لزوم پیدا کردن راهکار برای قدرت مطالبه گری در خوزستان عنوان کرد: باید در تشکیلات کلان کشور و پیکره وزارتخانه ها نیروهای خوزستانی داشته باشیم.

نماینده مردم هندیجان و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: در بندر ماهشهر ۲۰ کارخانه فعال هستند؛ اما بیشترین درآمدهای این بندر به استان های دیگر، ۷۰ درصد اشتغال برای غیربومیان و تدارکات آن برای شهرک های صنعتی دوردست است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار