تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۶۱۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام‌سومین‌تیم‌حمایت‌روانی هلال‌احمرخوزستان به کرمانشاه
اعزام‌سومین‌تیم‌حمایت روانی هلال‌احمرخوزستان به کرمانشاهمعاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سومین تیم ساماندهی حمایت های روانی و اجتماعی (سحر) این جمعیت، به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

علی پهلوان بیان کرد: این تیم متشکل از گروه های حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی است که پس از بررسی لازم، روستای شنغال خالدی قصرشیرین به عنوان جامعه هدف برای حضور و استقرار این تیم در سومین اعزام انتخاب شد.

وی اظهار کرد: پس از نشست صمیمی و هماهنگی لازم با دهیار و مدیر مدرسه روستای شنغال خالدی، بررسی نیازهای حمایتی مردم منطقه توسط کارشناسان حمایت روانی، فرهنگی و اجتماعی برای انجام ماموریت محوله صورت گرفت.

پهلوان افزود: تیم حمایت روانی شامل یک پزشک، مددکار اجتماعی و روان شناس و تیم اجتماعی و فرهنگی شامل کارشناسان فرهنگی، مربی کار با کودک و مربی کمک های اولیه با برنامه های مختلف خود همچون بازی درمانی، نقاشی و قصه گویی برای کودکان آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: در این مرحله سعی بر این شد تا با وجود ظرفیت های بالای اعضای گروه بتوانیم فضایی شاد در بین کودکان همراه با اجرای برنامه های متنوع ایجاد کنیم و هم به بازیابی روحی و افزایش امید به زندگی مردم آسیب دیده از زلزله بپردازیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این گروه در قالب 12 نفر از برادران و خواهران عضو این جمعیت به مدت یک هفته در شهرستان زلزله زده قصر شیرین ارایه خدمت می کنند.

وی افزود: مداخلات روانشناختی، برگزاری برنامه های اقناعی در راستای نشاط اجتماعی، آموزش کمک های اولیه امداد و نجات در مدارس، آموزش مباحث روان شناسی و روان شناختی و دلجویی از آسیب دیدگان از جمله برنامه های این تیم در مناطق زلزله زده است.

وی بیان کرد: مداخلات اجتماعی، روانی و فرهنگی در بلایا یکی از نیازهای مهم در مناطق آسیب دیده از زلزله است که جمعیت هلال احمر با سازماندهی تیم حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی در بلایا در قالب تیم سحر ضمن جذب نیروهای داوطلب در رشته‌های روانشناسی، مددکاری، علوم تربیتی و اجتماعی اقدام به ارایه خدمات مورد نیاز به آسیب دیده‌های بلایا و حوادث می‌کند.

زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر در آبان امسال استان کرمانشاه را لرزاند که در اثر این زمین لرزه 620 نفر از هموطنان کشته و 12 هزار و 686مصدوم شدند و 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار