تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۶۱۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران گروه ملی خواستارپرداخت مطالبات شان شدند
جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران باردیگر در مقابل استانداری خوزستان حاضر شده خواستار پرداخت پرداخت حقوق عقب افتاده خود شدند.

این کارگران گفتند: ما آمادگی داریم که برای افزایش تولید کارخانه ساعت ها اضافه کاری کنیم مشروط براینکه وعده هایی که مسوولان درخصوص پرداخت مطالبات عقب افتاده ما داده اند ، عملی شود .

آنها افزودند: پرداخت نشدن حقوق و مطالبات یا تاخیر در این پرداختها سبب بروز مشکلات بسیاری برای ما شده است.

یکی ازاین کارگران گفت: در بین ما افرادی هستند که فرزندانی با بیماری های خاص از جمله سرطان دارند و تاخیر در پرداخت حقوق برای آنها مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. 

سید علی بحرینی مقدم معاون اقتصادی استاندار خوزستان روز گذشته اعلام کرد : مقرر شده یک هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه در گردش از سوی بانک های ملی و ملت برای رفع مشکلات تولید در گروه ملی اختصاص یابد. 

کارگران گروه ملی که از ماه ها پیش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود و پرداخت منظم حق بیمه و همچنین بیمه تکمیلی شده بودند، در روزهای گذشته نیز با مراجعه به استانداری خوزستان و حضور در مصلای نماز جمعه اهواز خواستار پیگیری مسوولان برای رفع مشکلات این شرکت شدند.

گروه ملی صنعتی فولاد با حدود سه هزار و 500 شاغل، یکی از قطب های تولید فولاد کشور است که در سال 89 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید در کشور شد. 

این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد ولی پس از کشف فساد مالی و اختلاس 3 هزار میلیاردی در این مجموعه و ارتباط آن با دو بانک بزرگ کشور، در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت. 

بلاتکلیفی این شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند. 

در اسفندماه سال گذشته مالکیت این شرکت به بانک ملی واگذار شد.
برچسب ها: گروه ملی فولاد
:
:
:
آخرین اخبار