تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۶۲۳۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی شهروندان هندیجانی از وضعیت آسفالت شهر
وضعیت نابسامان آسفالت اکثر خیابان‌ها و معابر شهر هندیجان علاوه بر سلب آسایش شهروندان، چهره نامناسبی برای شهر به وجود آورده است
نارضایتی شهروندان هندیجانی از وضعیت آسفالت شهروضعیت نابسامان آسفالت اکثر خیابان‌ها و معابر شهر هندیجان علاوه بر سلب آسایش شهروندان، چهره نامناسبی برای شهر به وجود آورده است.

باوجوداینکه خدماتی ازجمله آسفالت مناسب در معابر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شهر محسوب می‌شود و از اقدامات اساسی شهرداری هر منطقه به شمار می‌رود اما شهروندان هندیجانی از وضعیت نامطلوب آسفالت بسیاری از معابر و خیابان‌های این شهر به‌خصوص در مناطق مسکن مهر شمالی و جنوبی، خیابان منتهی به دبیرستان شهید رجایی و سالن ورزشی شهید بهبهانی نژاد آموزش‌وپرورش ناراضی‌اند و از مسئولان خواستار توجه جدی به این مسئله شدند.

در شهر هندیجان هنوز بعضی کوچه‌ها و معابر آن در هنگام بارندگی رفت‌وآمد را برای شهروندان با مشکل مواجه می‌کند و خیابان‌ها وضعیت بدی پیدا می‌کنند.

 در پی تماس برخی از شهروندان و دانش آموزان مبنی بر اوضاع نامناسب خیابان‌های شهر موضوع را از نزدیک پیگیری کردیم.

مسکن مهر هندیجان نیز از آن دسته از طرح‌هایی است که علیرغم پیشرفت‌های فیزیکی که در طول چند سال گذشته داشته است اما همچنان با مشکلات متعددی روبرو است و روزانه ساکنان این منازل مسکونی با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند که وضعیت خیابان‌های آن در شهرستان هندیجان به علت نداشتن روکش آسفالت نامناسب مشکلات فراوانی را برای شهروندان در تمام فصول به وجود آورده است.

شهروندان از وضعیت خیابان‌ها که هم در زمستان و فصل بارندگی و هم در روزهای عادی به‌ویژه روزهای گرم سال مشکل‌دارند زیرا گل‌آلود شدن ازیک‌طرف و پخش شدن غبار ناشی از خاکی بودن خیابان‌ها از سوی دیگر مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

خیابان‌های مسکن مهر شمالی و جنوبی نیز که روزانه حجم انبوهی از شهروندان در این مسیر تردد می‌کنند در هنگام بارندگی به وضعیت بسیار بدی دچار می‌شود که عبور و مرور نه‌تنها برای عابران پیاده بلکه وسایل نقلیه را هم با مشکل روبه‌رو می‌کند.

بی توجهی به آسفالت این خیابان‌ها

همه مردم شهر امیدوار هستند که این کم‌توجهی نسبت به خیابان‌های شهر از سوی همه مسئولان روزی به پایان برسد و مردم هندیجان دیگر به خاطر بارش باران این رحمت الهی گرفتار مشکلاتی ازاین‌دست نشوند.

 حمید آبادی یکی از شهروندان هندیجانی می‌گوید: ما بابت واحدهای خود کلیه عوارض شهرداری را پرداخت کردیم اما خودتان مشاهده می‌کنید ما از امکانات اولیه شهری هنوز محروم هستیم مشکل فاضلاب و آسفالت را بارها به گوش مسئولان رساندیم اما گوش شنوایی وجود ندارد.

او عنوان می‌کند: برخی خیابان‌ها فقط شن‌ریزی شده و بدون اینکه روکش آسفالت شوند، رها شده‌اند.

گلایه دانش آموزان و ورزشکاران

دانش آموزان و ورزشکاران نیز از وضعیت نبود آسفالت خیابان منتهی به سالن ورزشی آموزش‌وپرورش و دبیرستان شهید رجایی، ابراز نارضایتی کرده و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان هستند چراکه نبود آسفالت علاوه بر اینکه تردد را برای آن‌ها مشکل کرده است به وسایل نقلیه نیز خسارت وارد می‌کنند.

فرشاد دانش‌آموز این دبیرستان گفت: از شهرداری می‌خواهیم برای دانش آموزانی که در این دبیرستان درس می‌خوانند فکری اساسی کنند و کمترین کاری که در این خصوص می‌تواند صورت گیرد آسفالت است.

جواد دیگر دانش‌آموز هندیجانی عنوان کرد: از هر خیابانی که می‌گذری مشکل دارد از مسئولان می‌خواهیم فکری به حال مردم این شهر بکنند زیرا وضعیت خیابان‌های شهر هندیجان زیبنده مردم این منطقه نیست.

شعبانی از اولیای دانش آموزان نیز گفت: در روزهای بارندگی مجبورم برای فرزندم برای رفتن به مدرسه از آژانس استفاده کنم زیرا وضعیت خیابان‌ها گل‌آلود و با جمع شدن آب امکان گذشتن از خیابان به‌صورت پیاده نیست.

وی ادامه داد: به‌ویژه در روزهای بارندگی آسفالت خیابان‌های شهر و برخی محله‌ها نیز از آسفالت مناسبی برخوردار نیست.

خیابان‌ها آسفالت می‌شود

عبدالنبی گشتیل رئیس شورای شهر هندیجان با بیان اینکه همیشه از نقدهای سازنده استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: بهسازی و آسفالت معابر و محلات سطح شهر یکی از خواسته‌ها و مطالبات شهروندان از مجموعه شورا و شهرداری است که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: آسفالت برخی از خیابان‌های سطح شهر وضعیت مطلوبی ندارد و همین امر هم باعث نارضایتی شهروندان شده است.

گشتیل از آسفالت محلات و معابر سطح شهر خبر داد و افزود: در سال آینده به‌صورت ویژه عملیات آسفالت بهسازی خیابان‌ها و معابر اجرا می‌شود که امیدوارم مسئولان سایر نهادها هم فرایند رسیدن به این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای شهر با اعلام اینکه شن‌ریزی، تسطیح و تیغ‌زنی خیابان منتهی به دبیرستان شهید رجایی انجام‌گرفته است، عنوان کرد: به‌منظور روان‌سازی و تسهیل عبور و مرور دانش آموزان و برطرف کردن مشکلات در اثر بارندگی، عملیات شن‌ریزی و ببس گذاری در دستور کار قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: در این خصوص باید سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز به تعهدات خود پایبند باشند تا ان‌شاءالله ظرف مدت یک ماه آینده آسفالت آن کامل خواهد شد.

آنچه باید مدنظر مسئولان شهرستان قرار گیرد در آستانه ایام نوروز شاهد حضور گردشگران و مسافران هستیم که باید علاوه بر توجه و رسیدگی به وضعیت بناها، آثار تاریخی و تفریحی به وضعیت خیابان‌ها و آسان‌سازی تردد نیز فکری شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار