تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۲۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه:
شهرک صنعتی کلدوزخ در حریم تالاب بندون ایذه ایجاد شده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه گفت:شهرک صنعتی کلدوزخ در حریم تالاب بندون این شهرستان ایجاد شده است.

عباس سلطانی روز دوشنبه گفت: در عین حال عرصه جدید تالاب بندون به ناحیه یا شهرک صنعتی تبدیل نشده و این شهرک خارج از حریم مورد نظر سازمان محیط زیست یا منابع طبیعی تاسیس شده است.

وی بیان کرد: تالاب بندون یک هزار و 300 هکتار مساحت داشته که در سال های اخیر به یک تالاب فصلی تبدیل شده که در خوشبینانه ترین حالت ٥٥ هکتار آن آبگیری می شود.

وی ادامه داد: سال ها پیش عرصه تالاب بندون به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شده و در حال حاضر در مالکیت این اداره کل قرار دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه عنوان کرد: در ماه های اخیر بحث هایی درباره واگذاری بخش هایی از عرصه تالاب از سوی اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده که در حال واگذاری بخش هایی از آن است ولی تاکنون ساخت و سازی در حریم کنونی اتفاق نیفتاده است.

سلطانی یادآور شد: این تالاب در حریم شهر ایذه قرار داشته و عرصه ای که از قدیم به عنوان تالاب بندون شناخته می شود، بیش از ٥٥ هکتاری است که محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان تالاب و عرصه آن در نظر می گیرند.

وی با تایید ساخت این شهرک در عرصه اصلی تالاب بندون گفت: واگذاری تالاب به راه و شهرسازی استان اشتباهی بود که به قیمت نابودی تالاب تمام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه بیان کرد: برای نجات تالاب بندون ابتدا باید مالکیت آن به منابع طبیعی برگردد و سپس با تعیین حق آبه برای آن، برای احیا تالاب تلاش کرد. 

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی خوزستان هم گفت: شهرک صنعتی کلدوزخ با فاصله بسیاری از حریم تالاب بندون ساخته شده و در حریم این تالاب نیست.

امید زمانی روز دوشنبه اظهار کرد: زمین و شهرک مورد نظر حدود پنج کیلومتر از حریم تالاب بندون فاصله داشته و در ساخت آن به بحث حریم تالاب توجه شده است.
وی ادامه داد: نه تنها عرصه، بلکه حریم آن نیز در مالکیت راه و شهرسازی نیست.

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: تالاب جزو عرصه های تحت مدیریت محیط زیست بوده و قابل تصرف نیست.

وی گفت زمینی خارج از محدوده تالاب در سال 94 در چارچوب همکاری بین بخشی به راه و شهرسازی واگذار شده است برای شهرک صنعتی و صرفا صنایع کوچک غیرآلاینده تخصیص یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار