تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۶۲۷۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
پیش‌بینی خدمات‌رسانی هلال احمر خوزستان به بیش از 5 میلیون مسافر نوروزی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 1500 نفر از جوانان و امدادگران این جمعیت در طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در قالب 100 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند. 

علی خدادادی امروز (یکشنبه 27 اسفندماه) در جمع خبرنگاران در اهواز، در تشریح تمهیدات و اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان برای ایام نوروز 97 اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در راستای وظایف بشردوستانه و نوع‌دوستانه خود هر ساله با شروع ایام نوروزی ایستگاه‌های امدادی و پایگاه‌های سلامت و ایمنی مسافران نوروزی را در محورهای استان برپا می‌کند.

وی از آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی از 25 اسفندماه جاری خبر داد و افزود: این طرح به مدت 20 روز تا 15 فروردین 97 در سراسر استان خوزستان اجرا می‌شود. همچنین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 97 در حوزه جوانان و طرح نیابت در حوزه داوطلبان اجرا خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در ایام نوروزی 97 در حوزه امداد و نجات 20 پست ثابت،22 پست موقت و 570 امدادگر، 42 آمبولانس، 30 خودروی امدادی و 15 خودروی نجات، 5 دستگاه موتورلانس و 7 موتورسیکلت امدادی در خدمات رسانی به مسافران نوروزی مشارکت خواهند داشت.

خدادادی ادامه داد: همچنین یک هزار نفر از جوانان عضو هلال احمر خوزستان با برپایی 32 پست ثابت و 7 پست سیار در قالب طرح ملی ایمنی و نجات مسافران نوروزی مشارکت می‌کنند. در حوزه بهداشت و درمان نیز درمانگاه‌های سیار و موقت نوروزی برپا و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم به بیش از 5 میلیون مسافر نوروزی خدمات‌رسانی کنیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تمهیدات ویژه راهیان نور در ایام نوروزی 97 گفت: دو درمانگاه ویژه راهیان نور در فکه و دهلاویه با 6 پزشک،10 پرستار و 12 امدادگر در ایام نوروز به مسافران نوروزی و زائران راهیان نور خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدادادی اظهار کرد: داوطلب‌یاران امداد و نجات در ایام نوروزی 97 با استقرار پست‌های سه‌گانه آبادان، خرمشهر و اندیمشک به همراه پزشکان داوطلب، مسافران و بیماران را به صورت سرپایی ویزیت می‌کنند.

وی به اجرای کمپین نه به تصادفات و برنامه بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به بهرفت از سوی جمعیت هلال احمر اشاره و عنوان کرد: این دو برنامه در راستای تسکین آلام بشری در زمینه فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی ایمن و کاهش آمار تصادفات و تلفات اجرا می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ارتباط و تذکر زبانی به رانندگان، توزیع لوح‌های فشرده آموزشی و بروشورهای نوروزی در قالب برنامه ملی بهرفت انجام می‌شود.

خدادادی با اشاره به طرح سحاب که سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه است، بیان کرد: در این طرح نیز داوطلبان با دوچرخه به مراکزی که مسافران نوروزی اسکان یا تجمع می‌کنند مراجعه و نیازهای آنها را برطرف می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار