تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۶۳۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:
امکانات رفاهی دانشکده‌‌های خوزستان توسعه می‌یابد
رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تاکید بر توسعه امکانات رفاهی و امکانات خوابگاه‌ها است که اعتبار ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شد تا استان از رتبه 5 به رتبه اول یا دوم ارتقا یابد. 

سیدبهزاد علوی در نشست خبری که امروز دوشنبه (27 فروردین) در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای اگر گام‌های بلندی بردارد، ثمرات آن به تمام استان‌ها از جمله خوزستان خواهد رسید.
 
وی افزود: توصیه‌های رییس دانشگاه این بود که ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دنبال رشته‌های ثابت نیستیم و بر اساس بازار کار رشته‌ها را تعریف می‌کنیم که ما نیز در خوزستان در همین راستا حرکت خواهیم کرد و این دانشگاه در خوزستان باید بیشتر انعطاف‌پذیر و مجهز باشد که نیاز صنعت را پاسخ دهد.

رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: شب گذشته برای توسعه استان تصمیمات خوبی گرفته شد. تقویت آموزشکده دختران در دستور کار است. تاکید بر توسعه امکانات رفاهی و امکانات خوابگاه‌ها است که اعتبار ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شد تا استان از رتبه 5 به رتبه اول یا دوم ارتقا یابد. این اتفاق در سال آینده خواهد افتاد.

علوی با اشاره به اختصاص مبلغ 10 میلیارد تومان برای توسعه کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان، گفت: همچنین برای این مبلغ برنامه‌ای از ما خواستند که موجب جهش رشته‌های جدیدی خواهد شد و 18 رشته مربوط به تکنسین‌های سرچاهی است. 

وی تصریح کرد: یکی از موانع توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ضوابط شورای گسترش آموزش عالی بود که این مانع برای ما برداشته شده و کافی است نیازسنجی کنیم تا رشته موردنظر را داشته باشیم.

رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: همچنین 200 میلیون تومان برای دوجداره کردن پنجره خوابگاه‌‌ها با توجه به ریزگردها اختصاص داده شده است و بهسازی خوابگاه‌ها را در تابستان انجام خواهیم داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار